fredag 22 januari 2016

Off, off, off

Scroll down for English version:

Ser nu här att senaste inlägget är skrivet för över ett halvår sedan. Jag lever och har det bra men jag känner att jag varit mycket bortkopplad den senaste tiden. Hela hösten kändes det mest som om jag sov och då jag inte sov så jobbade jag. Jag har nog alltid jobbat mycket men just nu känns det nästan som om jag jobbar för mycket och då jobbar jag just nu inget extra. Ibland slår mig tanken att kan det ha att göra med att jag har fyllt 30 och kanske börjar bli lite gammal. Nu den senaste månaden har jag dessutom börjat vakna tidigt på morgonen. Det spelar ingen roll när jag går och lägger mig så vaknar jag ändå 7-8-tiden. Det är väl ett åldrandets tecken det med, eller?
Men turligt nog så kan jag ändå ta det lugnt, se på tv eller läsa en bok. I och får sig var det väldigt länge sedan jag senast läste en bok, tror jag! Åtminstone kan jag just nu inte minnas när jag senast läste en bok. Jo, visst nu minns jag det var innan ju och boken hette " Alla borde vara feminister" av Chimamanda Ngozi. Det var en tunn men intressant bok som alla oberoende kön mycket väl kunde läsa. Boken gav mig en tankeställare till mycket här i livet.

Något annat som också fick mig att tänka till lite var en föreläsning som jag var på under hösten. Bland annat föreläste Özz Nujen, komikern ni vet. Föreläsningen var i början av november och Nujen öppnade med att säga: "från och med idag jobbar ni kvinnor gratis för resten av året, medan män får betalt till årets slut. Kvinnor har 20% lägre lön än män."
Något att tänka på.

Nå nu har jag då ordnat 1 vecka semester åt mig och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag har en massa planer men inget blir av, inget blir gjort! Fast kanske det är bra att inte göra så mycket. Kanske det ännu blir något gjort eller så blir det inte och blir inget gjort finns det nog säkert någon mening med det också! Åtminstone har jag nu skrivit klart detta inlägg som jag har hållit på med från och till i flera månader.
Dessutom kan jag ju säga att i år har jag lyckats med att ha ledigt i samband med Oscarsgalan i år! Jag älskar att följa med Oscarsgalan men brukar ändå glömma bort att se till att ha ledigt. Men detta år är jag ledig och kan utan problem sitta vaken hela natten och följa galan!
Ha det gott. Ta hand om dig och även om jag just nu är dålig på att hålla kontakt så tänker jag nästan helt säkert på dig, åtminstone då och då! Puss och kram eller som man skulle säga på italienska Bacio e abbraccio!

P.s. Jag ska försöka bättra mig och åtminstone få till 1 inlägg i månaden! Jag lovar inget men jag ska försöka.


I can just admit to myself that it is over six months since I last wrote anything here. I am alive though but this last autumn, winter and until today I have not done anything but worked and rested. It feels like I work to much and still I work less then I am used to.
Sometimes I think it might be that I am over 30 now and I have been getting old. The last month I also have been wakening at 7-8 am and that too could be a sign of getting older, or not?

At least I am able to relax, watch tv or read a book. Though right now it is a long time since I last read a book. I can not even remember what I read last. O, yes it was a short novel "We should all be feminists" by Chimamanda Ngozi. A short book, easy to read and a book I think everyone should read. The book got me at least to think a little extra about the ways of the world.

Last beginning of November I attended a conference where one of the speakers where a stand-up comedian and he started whit saying that from this day until the end of the year women are going to work for free but men get payed. This as a result of women being payed 20% less then men. Something to think about.

Well, starting on Monday I now will have a weeks vaccation and I don't know what I will be doing. I have a lot of plans but I don't get anything done. But maybe there is a reason to me taking it slowely. At least I now have finish this text. I promise I will try to write a text at least once a month.
Just wishing all good to all of you! Take care. Lately I have been bad on keeping in touch but I can promise you that I probably still have been thinking of you!
Kisses and hugs to everyone! Or as it is said in Italian Bacio e abbraccio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar