lördag 20 april 2013

Jeijii!

Ja ha... då var det dags igen för en kort resa till Finland. Jag hade inte bokat något tidigare och bestämde mig i sista stund för att jag skulle åka, då jag har lite lediga dagar. Först var det tänkt att jag skulle ha åkt redan i torsdags men så frågade man av mig ifall jag ännu kunde tänka mig jobba torsdag kväll och jag gick med på det. På torsdag kvällen sa jag till en kollega att nu ångrar jag nog att jag gick med på att jobba. Det var mycket att göra och jag var faktiskt helt slut efter arbetspasset. Jag sa också till min arbetskompis att nog är man ju galen tänk att jag från början skulle ha kunnat sitta och ta ett glas vin istället för att stressa ihjäl mig på jobbet.

Nå igår fick jag sedan igen konstatera att det ju var suveränt att jag inte kom iväg tidigare. Först tänkte jag i och för sig att det kommer inte att bli kul att sitta på båten en fredag kväll med tanke på allt festas det säkert kommer att vara. Jag kom ombord på båten och gick till min hytt, handlade i taxfree shoppen och gick sedan för att äta mat. Jag hade redan köpt min mat och satt mig när jag kom på att jag skulle köpa ett vykort att skicka till jobbet. Jag springer snabbt in tillbaka i affären och plockar åt mig ett vykort och nästan kilar före en annan i kön så att jag tittar upp och ska be om ursäkt och vem står där om inte Ingela. Hon är också på väg till Finland och så roligt då blir det ändrade planer för oss båda. Jag hade tänkt att jag äter, eventuellt sitter uppe en kort stund och sedan är det hytten och DVD:en som gäller. Nu blev det istället att lyssna på karaoke och att sitta en stund i baren och en varsin dans blev det också innan vi sedan sent omsider kom i säng.
Tack Ingela, det är evigheter sedan jag har haft så här roligt och att prata om den tiden var som enklast. Det var tiden då jag var typ, sjutton och ett halvt till 19 år gammal. Det var tider det. Egentligen kände jag inte Ingela då men sedan efter den tiden blev det skola i Helsingfors och tillsammans med Ingela var det roligt att studera. Vi kunde ha skoj ihop samtidigt som vi båda krävde mycket av oss själva så vi samarbetade bra också och det var ju inte bara skolan som var roligt utan fritiden också. Tyvärr var jag då där en lite mera tråkmåns eftersom jag pendlade lång väg till skolan och dessutom hade handbollsträningar och matcher allt för ofta för att hinna med studielivets kvälls och nattprogram. Men de få gånger jag var med så var det roligt och alltid fick jag övernatta hos Ingela. Jag kommer speciellt ihåg en gång då jag, Eva, Jill och Sari var hemma hos Ingela och vi spelade "spel" (spel för att säga det "snällt" egentligen var det nog "drinking games"). Roligt var det.

Idag på morgonen var det igen nästan som om jag var på jobbet. Det blev god frukost i buffen med lite samma innehåll som vi brukar ha på helgerna på jobbet då vi oftast har knytkalas till frukost.
Nu är det tåget till Ekenäs, med byte i Karis som gäller och sedan ska här vilas lite innan förhoppningsvis dagens höjdpunkt sker.

Puss och kram på er!

1 kommentar:

  1. Det var superroligt att ses och jättekiva med sällskap på resan! Vi ses igen snart :)

    SvaraRadera