torsdag 9 maj 2013

Flyttat igen


Då hade jag flyttat en gång igen här i Örebro, det och en massa jobb har gjort att det inte blivit några inlägg här på en allt för lång tid. Nu kan jag dock lova er några inlägg på en ganska så kort tid för jag ska nu skriva om allt det jag hållit på med den senaste tiden.

Flytten gick bra, innan flytten var jag till Finland och hälsade på familjen där hemma. Sedan flyttade jag då. Jag fixade det mesta på egen hand men en dag var en arbetskompis och hennes kompis och hjälpte mig. Jag har en sådan tur med härliga människor runt omkring mig.
En lite roligt eller inte så rolig historia var att det har varit fin fint väder i Örebro väldigt länge men så precis samma dag som jag skulle flytta det sista, jag hade varit och städat det sista på gamla stället och skulle ta mig till nya lägenheten. Jag går med dammsugare och andra städgrejer och mitt i allt så är det som om himlen öppnar sig. Jag har inte långt mellan den gamla och den nya lägenheten men det bara forsar ner regn och när jag är framme vid den nya lägenheten är jag dyblöt. 

Men nu bor jag alltså i en mysig fin lägenhet. Denna lägenhet är mindre än den förra men den är mysigare tycker jag och jag har fram för allt igen en gång ett badkar. Dåligt för naturen! Jag vet för jag har redan hunnit bada två gånger på mindre än en vecka. Jag intalar mig själv att det var nyhetens begäran och att det inte kommer att bli så ofta framöver. Lite dåligt samvete får man ju på grund av miljö och så. Jag slösar ju väldigt mycket vatten men det ska inte bli så ofta i fortsättningen och det första badet vara på grund av ösregnet den första kvällen då jag hade alla mina saker här i nya lägenheten.

Efter flytten har jag inte hunnit fixa så mycket hemma så än så länge lever jag ganska så mycket i lådor och sopsäckar. Jag hade nämligen oturen att få en arbetsrad med 9 arbetspass på rad så det var bara att jobba och sova och jobba och sova. Turligt nog så har det varit lite lugnare på jobbet den sista tiden.  Men det är ändå lite vemodigt att vara på jobbet just nu. Jag kommer inte att få fortsätta där efter sommaren för att det åtminstone i nuläge inte finns behov mera i höst. Detta är väldigt vemodigt och jag har ofta väldigt svårt att ta farväl från ställen som jag inte själv valt att gå ifrån. Några av mina irländska vänner brukar skratta åt mig då jag är på besök hos dem. Redan andra gången jag var och hälsade på i Athlone och jag hade varit där mer än halva tiden för den gången så konstaterade en av mina kompisar att ”nu börjar Jessica förbereda sig för att åka hem igen”. Hon tyckte jag blev mera inbunden, tystare och distanserad. Hon hade helt rätt! När jag är någonstans som jag gillar att vara så njuter jag fullt ut men sedan då det gått mer än halva tiden så börjar jag mentalt förbereda mig på att jag kommer att vara tvungen att lämna dessa härliga människor för denna gång och jag vet inte om och när jag ser dem igen.
Samma sak upplever jag just nu. Jag har bara den här sommaren kvar med dessa härliga människor. Dessa människor som jag i och för sig knappt kände för ett år sedan men som det senaste året ändå varit de jag träffat mest regelbundet och de som gjort min vardag värd att leva. Jag vill inte mista dessa vänner och samtidigt inser jag att alla har vi våra liv och hur mycket vi än lovar att hålla kontakt eller inte så är riskerna stora för att jag kommer att tappa kontakten med dessa härliga människor. Jag förbereder mig alltså för att lämna dem och det är inte lätt. Jag vet dock inte ännu vad jag ska göra? Jag vet bara att jag har vilka möjligheter som helst framför mig. Jag vet också att jag tar livet på ett allt för stort allvar. Kanske det är bra att detta händer och att jag eventuellt blir tvungen att ta steget ut och leva från dag till dag. Är det inte så man egentligen borde leva? Vissa av mina arbetskamrater tycker att jag har världen för mina fötter. Och visst har de rätt! Det finns bara så många idéer i detta lilla huvud och på grund av det så riskerar jag att missa allt om jag inte kan bestämma mig för vad jag vill göra just nu!

Ja, detta får kanske räcka för denna gång!
I´ll write soon again! 

Ha det gott alla ni!

2 kommentarer:

  1. Halloj! Äntligen skrev du igen :) Hur ser sommarschemat ut, tycker vi måste boka in en träff snart igen och som jag sagt förr du kan alltid flytta hit upp och börja jobba med mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är härlig Ingela!
      Som jag skrivit har det varit väldigt mycket sista tiden och just nu är jag dödstrött så nu blir det sängen... men jag lovar höra av mig så småningom... och nu kommer nog flera inlägg alldeles snart... rubrikerna finns klara men innehållet är ännu inte skrivet...
      Vi hörs! Kram
      PS. det skulle nog vara kul att jobba med dig, men samtidigt är jag så fruktansvärt trött på att flytta och samtidigt kommer jag ändå att bli tvungen att flytta igen så småningom... men som sagt vi hörs! :)

      Radera