onsdag 10 april 2013

Mycket, mycket, mycket...

Ibland händer det ingenting och ibland händer allting på en gång. Ibland har jag fått kommentaren att mina inlägg blir väldigt långa här och det kan jag nog hålla med om.
Detta inlägg tror jag kommer att bli ganska så långt för just nu finns det väldigt mycket att berätta och det tar ju tid att skriva här också så det gör att för varje dag som går så finns det bara mer och mer att berätta. Nu börjar jag i alla fall och så får det kanske bli så att jag fortsätter i flera inlägg sedan, om detta visar sig bli för långt.

Jag har då varit "hemma" i Finland och det var en blandad tid. Jag har vandrat från barndom till nu tid, från riktig glädje till ett konstaterande att jag inser varför jag valde att flytta från Ekenäs.

Jag hann i alla fall på en veckas tid träffa många härliga människor. Jag bestämde mig redan då jag flyttade från Ekenäs att jag inte skulle komma "hem" och rusa runt hos folk för att försöka träffa så många som möjligt. I och för sig så försöker jag väl nog alltid träffa så många som möjligt men jag har nog ändå hållit fast vid grundtanken. Jag stressar inte på från den ena till den andra, utan tar mig tid att verkligen träffa de människor som jag då ska träffa. Sedan kan det ju vara att jag trycker in en eller annan träff på de korta stunderna mellan de planerade träffarna. Men ni ska nu inte tro att jag endast sprungit mellan träffar. Jag har faktiskt latat mig också, tittat på tv och haft tid för mig själv. Det blev en stor mängd kaffe drucket. Jag försökte dock hålla mig till max 3-4 koppar/muggar per dag, turligt nog blev det lite färre de flesta dagarna men tyvärr så blev det vissa dagar det blev mer. Sedan blev det också lite rött och vitt och även en och annan shot. Jag kan konstatera att gällande shots så har jag blivit "svensk". Shotsen är nog goda men... Det blev alltså en kväll på Fe med god mat och gott sällskap sista kvällen innan jag skulle åka hem och det blev allt för lite sömn så jag var nog glad att jag hade bokat hytt på båten.

Under veckan i Ekenäs har jag fått lära mig om superhjältar och pratat om viktiga och djupa ämnen.
Men nu har jag då återvänt till Örebro igen. I Ekenäs var det rena vintern om jag sedan jämför med hur det var här då jag kom hem tillbaka till Örebro. Här har våren kommit mycket längre. Det är fortfarande kalla nätter och morgnar men det är i alla fall inte lika mycket snö. Sol har det i alla fall varit den senaste månaden i mitt liv och detta så gott som alla dagar, detta både "hemma" i Ekenäs och hemma i Örebro.

Innan jag kom hem igen var jag dock med om något intressant. Jag hade inte fixat hemresa från Stockholm till Örebro men tänkte att nog kommer man ju alltid på något sätt från Stockholm. Men det visade sig att en buss kl: 22 någonting var det ända som gick till Örebro efter kl: 19.30 och den var slutsåld. Alltså fick möjligheten att åka och övernatta hos mina släktingar i Stockholm. Vilken tur jag har som har dem. Det blev alltså en helkväll och en morgon med något jag skulle kalla lyx i vardagen.

Veckan i Ekenäs hände det mycket men mycket har det också varit hela tiden sedan jag kom hem. Jag hann bara så mycket att jag fick hem alla mina grejer och så var det att ge sig av igen för att titta på ny lägenhet. Sedan efter det var det bara att ta sig vidare till jobbet och sedan har jag jobbat hur mycket som helst hela förra veckan. Det är härligt att vara tillbaka men jag har också varit trött de sista dagarna. Jag har lyckats dra på mig en lättare förkylning och dessutom samtidigt den där tiden i månaden...
Men det varade bara några dagar och så var jag mig själv igen och så har jag trevligt med mina arbetskompisar och jag har fått en ny lägenhet att bo i. Igen för sex månader men det börjar jag ju bli van vid redan nu... Jag har hur mycket som helst att berätta men avslutar nu detta inlägg så här och börjar istället på ett nytt... för att det inte ska bli för långt!
Ha det gott! Kram på er!
Sedan råkade jag höra en låt i butiken idag som jag inte har hört på evigheter och nu får ni också höra den, om ni vill!

Westlife, "more then words"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar