söndag 24 mars 2013

Intressant!

Nu har jag varit "hemma" i Finland i 4 dagar och visst är det roligt. Det finns så många jag vill hinna hälsa på och nu genom att jag ändå ska vara hemma så pass länge som jag ska vara så hinner jag ju faktiskt också träffa så hinner jag ju verkligen träffa vänner och bekanta.
Enda minuset med att på så kort tid träffa så många människor är att det blir fruktansvärt mycket ätas och drickas.
Intressant nog så var det en arbetskompis som för inte så länge sedan hade läst att finnar är bäst i värden på att dricka kaffe och det kan jag då definitivt hålla med om efter dessa dagar i Finland. Jag dricker kaffe så det står ut genom öronen.
Hittills på 4 dagar så har jag druckit 7 muggar kaffe och 6 koppar kaffe. Ni kan tro att kaffet står mig upp i halsen. det är ju inte så att jag definitiv måste äta eller dricka något på varje ställe men speciellt hos äldre släktingar så får man nog snällt tacka och ta emot, för något blir man mer eller mindre "tvungen" att äta eller dricka i alla fall.
Och samtidigt eftersom nu min arbetskompis poängterade att finnar är bäst i världen på att dricka kaffe så tycker jag ju att det är lite intressant att se hur mycket kaffe det blir innan jag är tillbaka hemma i Örebro igen. Men jag får väl hoppas på att jag inte får magsår innan jag återvänder hem igen.

Något som eventuellt kan motverka eventuella magsår är mjölk och det måste jag säga att aj vad gott med valios fettfria mjölk. Jag skulle kunna dricka hur mycket som helst.

Roligt är det att vara "hemma" och att se att så många människor blir så glada av att se en. Det känns skönt att man åtminstone på något vis känner att man hör hit fortfarande.

Jag kan då säga att Ekenäs är sig likt. Det mesta ser ut som det gjorde senast jag var här, människorna är de samma och allting är tryggt och fint.
Idag hade jag också kontakt med en arbetskompis hemma i Örebro. Jag skickade meddelande om meddelade att jag lever och allt verkar bra i Örebro.

Nu blir det sängen så att jag orkar vidare imorgon och så att jag får alla planerade saker gjorda medan jag är här "hemma".
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar