torsdag 13 juni 2013

Folk och rövare & Yatzy

Nu har jag varit i Söderhamn sedan i måndags. Här är roligt och vi sysslar med allt möjligt. Jag har fått en ny lekkamrat i Alicia. Jag har bland annat varit med Ingela och Alicia och simma i simhall. Alicia simmar som bara den och jag fick en stund i bastun också.
Sedan har det då varit mycket lek och lite shopping också. Vi var en sväng till Bollnäs och på vägen till och från Bollnäs lyssnade vi på sagan "Folk och rövare i Kamomillastad". Det var länge sedan jag hört den sagan, kanske till och med första gången som jag hörde den. Jag vet att jag sett sagan som pjäs på Svenska teatern någon gång för länge sedan då jag tror att jag ännu gick i lågstadiet.
I alla fall så var sagan riktigt bra och så gott som så jag mindes den.

Sedan har veckan också innehållit lite Sällskapsresan på Grand Canaria och en hel del sällskapsspel också! Sällskapsspel bestående av Yatzy. Det var länge sedan jag har spelat så mycket Yatzy som de två senaste dagarna. Det blev ett riktigt Yatzy maraton. Senaste jag spelat så mycket Yatzy var nog hemma hos fammo och fafa och det är åtminstone 15 år sedan. Det var roligt att spela Yatzy nu och det förde tillbaka en massa minnen från förr! Tack för Yatzyn Ingela och tack till hela din familj för ett par härliga dagar.
Vi gör om detta någon gång.
Jo, jag måste bara nämna att Ingela också har fixat jobb till mig på sin arbetsplats. Hennes chef sa att det var bara att börja jobba redan igår för de har behov. Jag har inte sök något officiellt men det är ju härligt att ha flera möjligheter och Ingela jag lovar dig att jag ska fundera på denna möjlighet.
Det är egentligen så här jag är van med när det gäller jobb. Jag brukar sällan behöva kämpa för ett jobb utan hittills har jag kunnat jobba där jag vill! Tyvärr så ser det inte ut så i Örebro men som jag sagt till mina arbetskompisar där så är det mera otur för Kliniken där egentligen. De mister en god arbetar och mister man mig en gång är det inte lätt att få mig tillbaka. Dock är det nog jag som gör den största förlusten i alla fall för jag vill inte mista mina arbetskompisar. Jag vet att jag får nya arbetskompisar men jag har haft en sådan tur då jag fått lära känna de människor på min nuvarande avdelning.
Det är inte lätt då man har en massa valmöjligheter men de val man helst av allt skulle vilja göra är inte några alternativ och då står jag velande kvar.

Jag vet redan då jag gick sista året i Gymnasiet och skulle välja vidare utbildning. Jag visste helt klart att jag skulle söka till barnmorska som första alternativ men vad som stod på andra, tredje eller fjärde plats hade jag ingen aning om. Jag fick nog ihop alla alternativen men hade jag inte kommit in på första så vet jag inte vad jag hade gjort eller vad jag hade valt. Nu är det lite samma som gäller då egentligen första och till och med andra valet inte är några alternativ utan det då ska bli ett eventuellt tredje, fjärde eller femte alternativ som ska duga som första alternativ.
Svår är det i alla fall men på något sätt löser sig allting, det gör det alltid!

Nu blir det sängen! God natt!

1 kommentar:

  1. Fundera på det..lägenhet finns här :) Tack för sällskapet!

    SvaraRadera