onsdag 12 juni 2013

Senaste nytt!

Det här med att blogga är inte så lätt. Det är roligt att skriva och det är roligt att ni tycker om att läsa mina inlägg men det är svårt att hinna med att skriva. Det tar tid att få till texter och som ni märker så tar det ibland väldigt lång tid emellan inläggen och vissa inlägg blir ju verkligen skrivna i efterhand.

De sista två veckorna har jag jobbat mycket natt och då passade jag på att försöka på att fasta. Jag fastade ju tidigare i höstas men då gick det inte så bra. Jag frös och mådde dåligt och bröt efter fem dagar. Denna gång gick fastande betydligt bättre det enda svåra var att jag skulle försöka pricka in den på en tid så att mitt övriga liv inte blev för påverkat av fastan. Denna gång gick det suveränt att fasta. Jag mådde bra, så pass bra att jag skulle ha kunnat hålla på hur länge som helst men så var det livet igen som stoppade fastan. Jag är just nu iväg och hälsar på Ingela med familj och då tyckte jag att det inte var så bra att fasta så denna gång igen avbröt jag tidigare än planerat. Jag höll på i åtta och en halv dag och jag mådde verkligen bra av fastan. Jag var pigg och orkade nästan med vad som helst. Första dygnet hade jag en fruktansvärd huvudvärk men sedan försvann den och sedan gick allt som på löpande band. Korta stunder hade jag några svackor då jag var väldigt sugen på all möjlig sorts av mat men det klarade jag också.
Det som jag tyckte var intressant också var att jag inte behövde sova så mycket och ändå var jag inte trött. Jag som i vanliga fall inte heller behöver sova så mycket sov ju knappt något alls och ändå var jag inte trött.

Just nu händer det inte lika mycket i mitt liv som tidigare men om det eventuellt skulle börja hända mer igen så borde jag definitivt fasta oftare så att jag skulle hinna med allt jag vill göra istället för att sova bort en massa tid.

I alla fall så avslutade jag fastan i söndags och nu har jag ätit väldigt försiktigt och ska försöka att inte äta mer än nödvändigt. Nu gör jag kanske dumt när jag väljer att nämna detta här men samtidigt kanske det sporrar mig ännu lite mera. Fastan har fått mig att komma in i ett stim av att försöka äta hälsosamt. Jag har bestämt mig för att det från och med nu försöka undvika allting onödigt och äta så hälsosamt som möjligt. Fram till årets slut siktar jag på endast mörk choklad som godis och inte så mycket annat onödigt heller.
Det enda problemet med detta är att jag tycker att det är jobbigt att vara tråkig i sällskap och inte äta når man blir bjuden men jag har tänkt mig som så att jag då alltid ska försöka välja de mer nyttiga valen och så behöver jag ju inte äta så mycket.
I alla fall så har jag hittills klarat mig ganska så bra. Igår kväll så blev det nötter och jordgubbar istället för lösgodis. Ett bra val tycker jag, sedan återstår det dock att hålla i karaktären och inte trilla dit igen och äta allt dom är gott mest hela tiden.
Vi får se hur det går!

Ha det gott alla ni!

PS. Nu medan jag sitter och skriver detta lyssnar jag på lugna favoriter på radion samtidigt och jag kan bara inte låta bli att nämna detta eftersom de just precis spelade upp en kort kort snutt av en låt och man skulle gissa vem artisten var. Ni kan kanske redan ana var jag vill komma gällande detta. Jag nämner det ju bara för att jag först lite osäkert torde mig veta vem artisten var men sedan spelade de upp en kort snutt till och då var jag säker. TINA TURNER, henne tar jag nog inte fel på och eftersom bloggen har namn efter en av hennes sånger tyckte jag att det passade suveränt att nämna detta här nu på slutklämmen!
Hoppas att ni får en bra och händelserik dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar