onsdag 4 juni 2014

Fakta

Då är det bara att inse fakta och att acceptera att jag inte har många dagar kvar här, som jag tidigare sagt så är det både skönt att veta att tiden här snart är över och samtidigt så är det väldigt jobbigt. Det som i alla fall är bra är att det verkar som om mina arbetskompisar är glada för att jag ska komma tillbaka! Det gör ju det hela lite lättare och det att jag tagit mod till mig och ställt frågan som egentligen ställdes till mig först. Men för tidigt att nämna mera här just nu om det eftersom inget ännu är klart... Det enda jag kan säga är att det handlar om att åka på semester till Italien någon gång efter att jag varit tillbaka här cirka 4 veckor i september/oktober.

Fick ett meddelande igår med ett foto på mitt namn och några andras namn. En dag av arbetslistan i sommar. Det känns varmt i hjärtat att veta att det åtminstone finns någon som kollar om de jobbar med mig och som blir glada för det. Sen får vi väl hoppas att det inte finns allt för många som även kollar listan för att konstatera med fasa att de jobbar med mig.
Detta är inte dåligt självförtroende eller uppmärksamhetssökande utan ett fakta. Även om jag tror mig för det mesta vara en ganska så bra arbetskamrat så har jag väldigt höga krav främst på mig själv och jag kan vara väldigt drivande ibland också. De höga kraven stannar dock inte enbart vid mig utan ibland är jag rädd för att jag ställer för höga krav på min omgivning.

Nu ska jag dela med mig en bild som får mig att tänka på ett visst ställe (som i och för sig denna text också handlar om).
Detta föremål på denna bild har jag sett i badrummet här nere från och till enda sedan jag kom ner hit till Italien och varje gång har jag tänkt på samma ställe och dessa underbara människor och fått ett leende på läpparna!
Hör ni alla där hemma i Örebro snart ses vi om ni så vill det eller inte!
Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar