måndag 9 juni 2014

The party

Scroll down for English verison:

Jag har då varit den duktiga tjejen i Italien, inget riktigt party, inga riktiga flirtar och inte allt för mycket alkohol (fast en del har jag syndat på den fronten).
Men så blev då omständigheterna de att senaste lördag som tidigare såg ut att bli den sista dagen/kvällen med de i Italien som jag skulle kalla för min italienska familj blev en kväll och natt av fest.
Jag fick låna familjens bil och jag fick till och med lov att dricka lite alkohol i början av festen även om jag skulle köra... Men då man är van hemifrån att man inte dricker och kör så var jag nykter hela festen!
Jag åkte med Filomena för att lyssna till lite napolitansk musik. Gigi Finizio var det som sjöng och som vanligt i de sydeuropeiska länderna så började tillställningen så att vi åkte hemifrån vid 21.15 och vi åt lite först och så lite innan midnatt började Gigi Finizio sjunga och efter att han slutade så tog en DJ över och det spelades all sorts musik och det blev att svänga loss lite på dansgolvet!

Tro det eller inte men jag och Filomena var hemma igen kl: 3 den natten och de andra vi var där med stannade ännu längre. Igår (söndag) sov jag inte så länge. Det var packning på schemat och så trodde jag från början att jag redan igår skulle åka in till Neapel för att idag tidigt ta mig ut till flygplatsen men se där blev det än en gång inte som vi planerat eller diskuterat. Men denna gång var det bara en positiv del för mig för jag fick en dag extra att spendera med min italienska familj!

Och just nu är jag så trött så jag orkar inte ens känna efter hur jobbigt det egentligen är att åka ifrån alla dessa människor som påverkat mitt liv och som det känns nu så kommer denna upplevelse att fortsätta påverka mig en tid till. Få bara se vart jag kommer och vem jag kommer att bli efter det här!


Redo för party!
Ready for the party!


Since I came to Italy I´ve been the good girl and that means no partys, no real flirts and not to much alcohol. So this Saturday it was time for party! We went to listen to a Napolitanian singer, by the name Gigi Finizio.
I had a nice evening that ended first at 3 o´clock that night so yesterday I was tired, packing my things and spending the last of my time with the wonderful people I met djuring my stay in Italy.
The to little sleep has helped me so that I´m not crying to much right now. I´m to tired to feel... so even though I now am sitting at the airport in Napels I still haven´t realized I´ve left (I think).
But I know this experience has changed me and probably will keep on changening me still, for some time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar