söndag 14 juli 2013

Att tappa tänder

Det är inte så ofta som jag kommer ihåg vad jag drömt under natten. Det sägs att vi alltid drömmer då vi sover men att det är endast är då och då som vi kommer ihåg vad vi drömmer om. En natt för cirka två veckor sedan sov jag inte så bra. Det tog tid innan jag somnade och sedan vaknade jag med en underlig känsla och försiktigt återkom drömmen till mig.
Jag hade en underlig känsla i munnen och jag hade drömt att jag tappat 4 -5 tänder. Det gjorde inte ont utan de ramlade bara ut och inget blod heller.
Med i drömmen fanns en arbetskollega och hon sa att hon också alldeles nyligen hade tappat två tänder och hon hade varit tvungen att betala 200 000 kronor för att få tänderna lagade.
Jag kommer ihåg att jag tänkte att om det ska vara så dyrt att få tänderna fixade så kommer jag att få gå tandlös för resten av mitt liv. För att betala 400 000 - 500 000 kronor på mina tänder, det har jag inte.
Turligt nog hade jag alla tänder kvar och jag behövde inte oroa mig överhuvudtaget men jag hade en underlig känsla i munnen hela förmiddagen. Jag tvättade tänderna och cyklade till jobbet men kom på mig själv för att då och då under förmiddagen stryka med tungan över tänderna för att känna att alla tänder verkligen sitter kvar.

En del har sagt till mig att det betyder tur att drömma att man tappar tänder och andra säger att det betyder otur. En arbetskompis sa att om man drömmer om att tappa tänder och det gör ont så är det dåligt men om det inte gör ont så är det bra.
Jag vet inte? Det finns säkert också många som helt enkelt bara tror att det inte har någon som helst betydelse vad man drömmer men jag kan tycka att det är lite intressant i alla fall.

Ha det gott alla ni! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar