lördag 13 juli 2013

Surprises & shopping

Ni alla som läser min blogg regelbundet har under den senaste tiden märkt av att det inte varit så aktivt här på bloggen. Det har haft att göra med att jag har haft fullt upp, först och främst har jag jobbat men sedan har jag också haft en del att göra.

Jag har haft några surprise besök här under sommaren. Först fick jag mitt i allt ett samtal från Andrea som fick mig snabbt på benen och tog mig med buss till Mariebergs köpcentrum på en träff och en shoppingtur. Det var så roligt att träffa dig Andrea och oj vad jag shoppade. Inget allt för onödigt och det mesta faktiskt på rea. Jag shoppade träningskläder, shorts, sandaler, en klänning, bikini och mjukisbyxor bland annat. Det blev en lyckad dag och sedan bar det av till jobbet där jag fick visa upp allting fint som jag hade köpt.
Fortsättning på shoppandet blev det sedan någon dag senare då jag satsade på nya joggingskor, lite födelsedagsgåvor, en till bikini, en klänning till snart kommande dop, bröllop och kalas och därutöver en tunika till bara för att jag kunde och för att den var på rea.

Sedan fick jag ännu en trevlig överraskning, förra veckan hade jag besök av en gammal kär vän. Sebastian, som hade vägarna förbi Örebro för att han skulle på bröllop. Sebbe eller Sibi som han också kallas har under flera somrar bott korta stunder hos mig då jag bodde hemma i Ekenäs ännu. Det var alltså som gamla goda tider. Det var riktigt roligt att träffa honom men tyvärr så jobbade jag väldigt mycket av det dygnet som han var där i Örebro. Turligt nog har jag härliga arbetskompisar som ändå hjälpte mig och ställde upp så att jag kunde komma lite senare till jobbet och jag kunde gå lite tidigare från jobbet.

Ps. Jag som nu är som jag är så hade från början tänkt dela med mig med foton på det som jag köpt men då jag fick reda på att Sebbe skulle komma och hälsa på mig så blev det till att städa, fixa och plocka en hel del där hemma och mitt i allt hade jag redan börjat plocka in allt nytt i skåpen.
Tur hade jag dock att Sebbe kom på besök för då fick jag fixat hemmet lite grann, något som jag skjutit på långa tider nu.

Ha det gott alla ni!
Kram och god natt eller god morgon för de flesta av er har nog säkert gått och lagt er vid det här laget och kommer antagligen att läsa detta först när ni stigit upp... Alla förutom eventuellt du Pauli du kanske läser detta då du återkommer från jobbet eller så inte...

1 kommentar:

  1. Vad du skrev mycket mittiallt :)
    Jag har skickat sms till ditt svenska nummer men du kanske inte har sett det, no hätä, bara funderar om du täntk nåt mera angående hösten? Chefen är tillbaka nu i veckan o jag skall upp på jobb då och kolla schema så bara därför :)
    Ha det bra i Finland.
    Kramis, Ingela

    SvaraRadera