onsdag 19 februari 2014

Firas, firas och firas/ Party, party and party

English text is red!

En massa firas har det blivit, som vanligt denna månad!
I senaste inlägg nämnde jag ju Runebergsdagen sen blev det Vändagen och då passade jag på att bjuda Filomena, mamman och barnen på pizza. Det blev en suverän dag och solen sken till ära av dagen och efter det fortsatte solen att skina så att jag har kunnat sitta i solen och njuta hela helgen!
Jag fick också några vändagskort och ett paket ända i från Finland!

A lot of celebrating has it been as usualy this month!
Last time I wrote about Runebergsdagen and then we had Valentines day and that day I invited Filomena, the mum and the byos to a restaurant for some pizza.
It was a really nice day and the sun was shining and the sun kept shining all the week-end.
I also got some Valentine cards and a gift all the way from Finland!



Detta kort var ju som gjort för mig tycker jag! Kortet blev nu på snedden men det får nu vara så!
This card was something extra!

Lördag kvällen bjöd jag på mat hemma hos Filomena, eller ja hon bjöd också på en del mat men jag lagade huvudrätten och hon var så pass snäll att hon sa att det var gott i alla fall! Jag frågade nog mig själv hur man kan vara så dum att man väljer att laga italiensk mat till en italienska men jag var åtminstone helt nöjd med maten men sen är jag inte så kräsen heller!
Men jag måste nu säga att Pollo ai fungi låter ganska gott och det ser ganska gott ut också! Med ris till då kanske bör tilläggas!

On Saturday evening I prepared part of the dinner at Filomenas. I tried a new Italian recipe and I did ask myelf if it was stuped to prepare Italian food to an Italian who works in the kitchen. She did though tell me she liked it and I have to say I liked it and here is a pic of "Pollo ai fungi".


Söndagen fortsatte med god mat men allra först blev det en 10 kilometers länk och tur var väl det för sedan blev det pizza och ännu mera mat! Vin, skumppa och lite kaffe också! Jag fick träffa några av Filomenas släktingar och även förra söndagen träffade jag lite släkt!
Tillbaka till denna söndag så tyckte besöket synd om mig för att jag inte kunde säga så mycket men jag hade gärna velat säga att bara det att jag fick vara med var bra nog! Jag kom för en kort stund tillbaka till barndomen då jag satt hos min farmor och lyssnade på hur hon pratade med sina vänner på syjuntan!

Sedan idag då så var det dags för min stora dag! Jag föddes för 29 år sedan (18.2) kl: 6.33 (tror jag det var). Det är många som stressar över att fylla men än så länge har jag inte kommit till det stadiet i livet och jag hoppas faktiskt att jag aldrig ska komma dit!
I år har man sjungit för mig först på italienska, sedan på svenska och så har jag fått två videon skickade till mig, vilka jag nu kommer att dela här också!

On Sunday we continued with good food but first I run 10 kilometers and I guess that was good because after that I had home made pizza and a lot of other things to eat and wine and champagne and some coffee. Then I also got to met some of FIlomenas relatives and I got a feeling of being back in my childhood. The felt sorry for me that I could not take part in the conversation cause I did not understand everything and I just wish I could have told them that I was more then happy with only getting to stay there and listen to them. That I did all the time as a child at my grandmothers, while she had here friends over!


Then today it was time for my big day! For 29 days ago (18.2.) kl: 6.33 (I think it was) I was born, There are many people who are stressed about there age but not me!

Today I have been sung to in Italian and in Swedish and then I received two videos that I´m shareing here down below.



Och så har jag ju sagt att den bästa födelsedagspresent/ sång jag skulle kunna få någonsin är en "Happy Birthday" sång framförd av ingen mindre än Tina Turner och om det även inte var live så fick jag i alla fall en video med det... Se här!

And I have said that the best Birthday present/ song I ever could get is a " happy Birthday" song preformed by Tina Turner and even though it was not live this was pritty good anyway... Look here!

Sedan ska ni få se ett alldeles färskt foto på en 29 åring, snart 29 och en dag!
Then I want to share with you a relly freshly taken photo of a 29 year old, soon 29 and a day!


Jag hann inte med någon länk idag... Hade faktiskt klockan på väckning redan innan 6 för att hinna ut men det var så skumt ute ännu då jag steg upp så jag valde att ta vilodag idag men imorgon lär det bli att springa om man ska förbränna de kalorierna man stoppat i sig idag.
Jag har bakat kladdkaka som tyvärr inte blev så bra men sedan blev det muffins också och de fick till och med beröm av Filomena så det är att vara stolt i alla fall.
Det blev till och med att blåsa ut ljus på kakan idag. Jag vet inte vilken födelsedag jag senast skulle ha gjort det!


I did not have time for a run today even though I had set the alarm on before 6 o´clock. I was awake but I thought it still was to dark to go out running so I skiped the runing for today but tomorrow I will have to go out again and for a long run too, I think!

Today I made a mud cake, that did not turn out that good and some cup cakes, that turend out better! Filomena at least said she liked the cup cakes so I´m pleased!
And today I even got to blow out candles on my cake! I don´t know the last time I ever got to do that!





 Och sedan ännu på kvällen blev jag bjuden på pizzeria och pojkarna fick lite deg att "leka" med medan vi väntade på våra pizzor!
En bra dag allt som allt!

And tonight I was treated to an Italian pizza and at the Restaurant as we where waiting for the pizzas the boys got some paste to play with!
A good day all in all!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar