torsdag 6 mars 2014

Vandring i djungeln/ Walking in the Jungle

Vandring i djungeln har det blivit här i Thailand också och nu följer en del foton. Vi gick cirka 2 kilometer in i djungel men det var varmt och fuktigt och vi gick upp och ner och över floder och in i en grotta.
We went for a walk in the jungle and now some photos. We walked for about 2 kilometers in to the jungle but it was warm and moisty and we walked up and down, over rivers and into a cave.






Här växer någon sorts frukter på trädet som bland annat apor äter.
Here are some kind of fruits that monkeys eat.




Små finger stora bananer!
Bananas small as fingers!




Här kunde man se små räkbarn... och då var de verkligen små... Just och just att man kunde se dem.
Here we could see some shrimp babies... They where so small that you barely could see them.






En liten ödla klättrade i trädet.
A little lizard in the tree.


Träden klänger fast i varandra för att lättare ta sig upp till solens strålar.
The trees cling onto other trees to get up to the sun shine.



Vandring över floden.
Walking over the river.





En fladdermus i en grotta.
A bat in a cave.

Träden är smarta, inte starkare än sten men de hittar hål i berget och växer upp till solen.
The trees are smart, not strong but they find holes in the rock and that way get up to the shining sun.

Bakom den stenen (utbuktningen) såg vi en spindel men jag fick inte med den på bild.
Behind the stone (bulge) we saw a spider but I didn´t get a photo of it.


När jag ser det här fotot kan jag inte låta bli att tänka tanken jag sagt till min resekumpan i flera dagar nu. När jag är utomhus ser jag fortfarande lika blek ut som vanligt men inne i rätt belysning ser jag nästan brun ut!
When I see this photo I think about all the times I´ve told my friend traveling with me

I was in the cave!
Jag var i grottan!

Den här bilden vet jag faktiskt inte varför jag tagit och vad jag egentligen har fotat och att den sedan ännu tagit sin väg ända hit till min bloggsida är ett under men nu är den här så då kan den vara kvar här (tyckte min sinnesstämning just nu). Ser man på bilden så ser man ju en stig, stenar, en grön växt en käpp (som man nästan skulle kunna tro att är en orm med god fantasi) och torra löv finns det också. Jag kunde kanske köra en "words in a pic" med er här!
I don´t know what this pic is doing here but since it´s here I think it can stay! I don´t know what this is supposed to be but imagine!








 Vattenfallet vi vandrat för att se på. Det var inte så mycket vatten nu men om vi skulle komma tillbaka under regnperioden så skulle vi få se betydligt mera vatten i vattenfallet.
The waterfall. Right now there was not so much water but if we come back during the rain season we would see a lot more water in the waterfall.


I was here!






Så att man hittar vägen tillbaka och inte fortsätter att yra runt i djungeln för resten av ens liv. I och för sig hade vi ju nog en guide med oss men det fanns faktiskt de som våga sig ut på egen hand.
So that you can find your way back from the jungle. We did have a guide that knew the way but there was people who dared to go out in the jungle on their own.





Det var det för denna gång.
Ha det bra alla!
Ta vara på er och alla ni bryr er om. Ta tid att bry er om omgivningen och hjälp där det finns behov och ta också hand om er själva. Unna er något fint bara för att...
Kram

This was it for now.
I wish all of you the best.
Take care, take care of yourself and everyone you care about. Take your time to look around you and help if you see anyone in need of help. Do something nice for you just because...
A big hug to you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar