fredag 5 september 2014

Fullbokad/ Lot´s to do

Scroll down for Enlish version:

Oj, oj, oj... Jag har då varit dålig på att skriva de här senaste månaderna och det är tråkigt men det betyder inte att jag varit lat utan mera det att jag har haft fullt upp.
Från att jag kom hem från Italien så har jag jobbat från första stund och jag har jobbat hela sommaren med endast lediga dagar som jag har haft fullbokade med träffar med en massa goa människor.
Det har varit flängande fram och tillbaka till Finland och lite runt i Sverige har jag hunnit också och till Tyskland på festival var jag också i sommar, mer om detta kanske i ett senare inlägg.

Hemma i Örebro hade jag först svårt att återhämta mig och återinstallera mig i min gamla vardag. Det är nyttigt att se andra saker och andra kulturer men det tar på och att sen komma hem och fortsätta där man tidigare varit så sätter sina spår.
Jag vet inte om jag skrev om detta i ett tidigare inlägg men annars kommer det kanske lite mera utförligt i ett senare skede. I alla fall så vi veta att vi har det bra i Norden, med våra rättigheter och så. Sen kan det ju alltid bli bättre även i Norden.
Men nog om detta nu. Jag har också hunnit med att flytta in i en lägenhet och två veckor senare in i en ny lägenhet igen men nu verkar det som jag kan komma att få bo kvar i tills jag själv känner för att flytta. Jag har dock redan fått ögonen på en lägenhet som jag kunde vara intresserad att köpa men mer om det om det blir något av det. Jag hann aldrig på någon visning och dyr var lägenheten med. Men fin och bäst av allt så fanns det bastu i källaren.
(För alla i Finland som läser detta så är det inte något konstigt med bastu i källaren. Även i höghus finns det alltid bastu i källaren om det inte till och med i nyare hus finns bastu i varje lägenhet men så är inte fallet i Sverige. I Sverige får du nog vara glad om du kan hitta ett höghus med bastu i källaren men vad jag vet så finns det nu då två ställen i Örebro som lär ha bastu i källaren så om jag ska köpa något i Örebro så har jag hittills siktet inne på dessa bastuställen!)

Nå ja till jobbet så har det också varit med blandade känslor jag har återvänt. Det är inte lätt att vara "nygammal" och komma in i system som man kan till en del och som till en del har förändrats men efter några månader har det gått bra. Det som kanske chockade mig mest var nog att jag som alltid tyckt om att ta i och jobba. Visst blir jag trött men jag brukar tycka om att jobba då det är mycket att göra, jag har blivit stressad de dagar som det har varit mycket att göra. Hmmm, börjar jag bli sund eller börjar jag bara bli gammal eller har jag bara varit "ledig" för länge?

I alla fall passligt till att jag nu börjar vara inne på jobbet igen och inte stressar upp mig lika mycket så ska jag nu åka på 5 veckor till Italien igen. Det är med blandade känslor som jag åker tillbaka. Jag vill och jag vill inte. Jag vill dit men jag vill inte åka från Örebro men nu är det bestämt så Neapel, Italien här är jag!

Fortsättning följer...


Haven´t written much this last months but it´s not cause I´ve been lazy, I just have had to much to do. Since I´ve got back to Sweden I have been working, no holliday and a lot of the days of from work has been fully booked. I´ve been a couple of times back and forward between Finland and Sweden and I have tried to catch up with friends I haven´t seen for a long time and I where for a week in Germany as well!

I have moved twice since I came back in the beginning of the summer but now I think I wont have to move before I myself want to.
I had difficulties geting back to buisness at work. I who always have liked working got stressed when it was a lot to do and I was as a/an "new/old" co-worker so some things had changed and others not and it was not so easy to come back to work.

Then again it was difficult for me to see the differences between different places and people. It is difficult to travel between different cultures and now that I have started to found my place I have traveled back to Italy again.
What I am doing I´m not sure but I know I´m supposed to stay in Italy for 5 weeks but how it will be I´m not sure!

More about that an other time...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar