torsdag 18 september 2014

I am back/ Jag är tillbaka

För svensk version, scrolla neråt:

I have been gone a long time from here. I started this blog about 5 years ago. At that time I had moved to Örebro in Sweden and the thought was to update friends and family around the world about what's going on in my life. For a long time right now I have not written anything here but I will now try to get started again.

So what's going on in my life right now? 
I have my job. I am not working as much as I used to. I never thought I would say this but right now I even feel like I would need to work a little less even! I don't realy get it, before when I was doing so much more I always had time for so much more and now when I am doing less time doesn't seem to be enough!
I guess it is the couch or the bed that takes to much of my time lately.

As much as I used to practice sports I now do almost nothing. Though when I finaly do something I love it. I just have to get more stricked and I guess I would be less tired also if I did more but thinking is one thing and doing is a completely different thing as all of us knows.

Now this is nothing much but it is still a start and I going to try to write about once a week. Take care!


Svensk version:

Det var länge sedan jag senast skrev något här. Det har gått cirka 5 år sedan jag startade den här bloggen och det var i samband med att jag hade flyttat till Örebro. Då var jag ensam i Örebro och för att vänner och familj världen över skulle kunna hänga med i vad som hände i mitt liv så hjälpte en vän mig att starta den här bloggen. Nu tänker jag att jag igen ska komma igång och skriva.


Och då kanske ni nu tänker: Vad händer i Jessicas liv just nu?

Jo, om det nu är några läsare som kanske hittar tillbaka hit igen så kan jag berätta att det inte är så mycket som händer just nu. Jag har mitt jobb, dock till säkert mångas överraskning så jobbar jag inte så mycket som jag tidigare gjort. Konstigt nog så skulle jag till och med kunna tänka mig att jobba mindre än vad jag gör. Det trodde jag inte jag någonsin skulle säga men nu är det sagt.

Jag förstår inte hur det kan vara så att tidigare då jag gjorde så mycket mer så verkade tiden räcka till så mycket mer men nu då jag gör mindre så räcker inte tiden till eller åtminstone så känns det som om jag inte får något gjort. Men det är väl så att jag börjat tillåta mig själv mer vilotid, mer tid på soffa eller sovande, och då får man inte så mycket gjort.

Jag som tidigare sportade så mycket har helt tappat bort den delen av mitt liv. Idag gör jag knappt något alls men de få gångerna jag rör på mig så gillar jag fortfarande det så jag tänker jämt att jag måste komma igång och träna mera regelbundet igen. Men som vi alla vet är det en stor skillnad mellan att tänka och att göra.


Detta är nu en start i alla fall, inte mycket men ni vet att jag lever. I fortsättningen ska jag försöka skriva minst en gång i veckan. Vi får väl se hur jag lyckas!

All the best to all of you! An early happy Halloween! Take care./
Jag önskar er alla bara det allra bästa och en tidig trevlig Halloween!
(Detta är ingen egentlig reklam men gillar ni masken kan den köpas i Hemköpets affärer.)
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar