torsdag 18 september 2014

Jag drömde i natt/ Last night I dreamed a dream

Scroll down for English version:


Det är inte så ofta som jag kommer ihåg drömmar. Det är väl bara ett fakta att jag sover för några timmar per natt så jag behöver alla sömn jag kan få och sover så djupt att jag inte kan komma ihåg vad jag drömmer men så förra natten kom jag i säng redan vid 22.30-tiden. Men antar att det kan vara för att kroppen inte är van att sova allt för långa nätter för första gången jag vaknade var klockan bara runt kl: 2 och jag kände mig pigg och utvilad. Jag somnade om men vaknade igen vid 4 och sedan vid 6 igen. Vid klockan 6 hade jag en dröm som jag kom ihåg så detaljerat att jag nu tänkte skriva ner den innan jag hinner glömma den.

Jag drömde att jag hade massor med saker med mig, typ resväskor och handväska och jag visste inte vilken buss jag skulle ta så jag steg på en bus efter att ha dragit fram och tillbaka mellan två hållplatser ett antal gånger först. Hållplatserna låg precis bredvid varandra och det var olika bussar som gick från olika hållplatser. Till sist steg jag på en buss men efter ett tag steg jag av igen för att jag kom på att det var fel buss. Det intressanta var att jag skulle till jobbet och jag åker aldrig buss till jobbet! Jag var tillbaka i Örebro och hade precis flyttat till en ny lägenhet, riktigt var lägenheten låg vet jag inte men jag har en känsla av att den låg på "rätt" sida av Örebro. Rätt sida lär vara öster enligt många och enligt bostadspriser. I alla fall så steg jag då av bussen mitt i allt och jag vet inte riktigt var jag steg av men mitt i allt var jag hemma i min nya lägenhet, även om jag var på väg till jobbet.
Där hemma kom jag på att jag lämnat alla mina väskor kvar på bussen och jag började reda ut hur jag skulle göra nu för att få tillbaka mina saker. Främst var jag orolig för att jag faktiskt också hade lämnat min handväska efter mig.

På riktigt så hade jag kollat mina pengar kvällen innan och detta följde med i drömmen så att jag kunde komma ihåg exakt hur mycket pengar jag hade och att jag hade ganska mycket lösa pengar på mig, både euron och kronor.
Jag hade alla kort och det mest otroliga var att jag hade min hemnyckel där också. Så hur jag hade kommit in i lägenheten vet jag inte!
Jag började ringa för att få tag på någon som kunde hjälpa mig och här vaknar jag med en sådan där kuslig känsla man har när man drömt något så där tillräckligt olustigt.

Sedan fortsätter jag för en stund att utreda mitt problem innan jag kommer på att jag verkligen bara drömt denna udda dröm.
Sedan då jag är vaken så tänker jag att det var då ologiskt och dessutom så om jag hade handväskan på bussen så hur hade jag då telefonen med mig. Ja, i och för sig så kunde jag ju ha haft telefonen i handen och då kunde jag ju ringa i alla fall och kanske jag då också hade hemnycklarna i fickan så då var det kanske inte så ologiskt att jag hade kommit hem!

Detta låg jag och tänkte på tills jag tänkte för mig själv att vad gör du tänka på detta det var ju bara en dröm!
Snurrigt värre, är det för mycket som snurrar i huvudet eller är jag annars bara snurrig eller kan drömmen ha någon betydelse?

Nu är då drömmen nedskriven och då kan jag kanske gå och lägga mig utan att behöva tänka på att blanda ihop denna dröm med någon eventuell ny dröm.
God natt!










It´s not that often that I can remember my dreams. I guess it can be because I usually sleep to short nightsand that makes me sleep very deep. Last night I went to bed already at 10.30 p.m. and at about 2 o´clock I woke up and felt as if I had slept a hole night and then I woke up again at 4 o´clock and att 6 o´clock. At 6 o´clock I woke up after a dream and that´s what I am going to share now.

I dreamed that I had a lot of things whit me, like suitcases and my handbag. I was walking back and forwards between two Busstations to find which Bus I was suppoused to take. I was back in Sweden in Örebroand I was going to work, I think. It only feels strange because I do never take the Bus to get to work but this time I did. I stept on a Bus and suddenly I realized I was on the wrong Bus and stept of it. The interesting thing is that I was not at work but at my new apartment. I don´t remember where my apartment was, just that it was located on the right side of the town. To some of the people living in Örebro the only place to live is on the east side of the town. Of course that depends on who you ask.

I was in my apartment and I realized that I had forgotten all my bags on the Bus. I started to call around to find out what I was supposed to do to get my bags back. Most worried I was because I had left also my handbag on the Bus. 

For real I had checked my many the evening before and this I remembered in my dream and I thought what shall I do? I had a lot of money on me.
I also had all my cards in the handbag and the most unbelievable thing is that I also had my key in the handbag so how did I get into my apartement?
I started calling around to fuond out what I should do and here I woke up with that strange felling you have after not a nightmare but a creepy dream.

Then I continue for a while to think about my problem until I realize that it was only a dream. Then when I am awake I think about how illogical my dream was. Lot´s of thoghts? Can this dream mean something or not? Was it just stress? And if I had forgotten my handbag on the Bus how did I have my phone on me? Or had I just had my phone in my hand, maybe it was the same thing with my keys? Maybe I had them in my pocket? Maybe it was not so illogical that I was back in my apartement?

I kept thinking about this until I once again realized that it was just a dream.
Crazzy or not but so it was and now I have written it all down befor going to bed again and maybe dreaming a new dream.
So good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar