onsdag 12 september 2012

Bloggstatistik!


Lite intressant det här med att man kan kolla statistik över hur många som läser ens blogg. Dessutom kan man se statistik gällande i vilket land ens läsare befinner sig. Jag fattar ju att det hemifrån Finland skulle komma att finnas en hel del läsare men läsarantalet här i Sverige är nog betydligt mer än vad jag någonsin hade trott... Jag tror inte ens att jag känner så många personer här i Sverige som antalet läsare jag har härifrån!

Sedan ännu intressantare så har det en längre tid nu varit ett ganska stabilt läsarantal från Ryssland. 12 stycken läsare från Ryssland. Jag fattar inget... Jag tror inte att jag känner någon i Ryssland och vad skulle nu främlingar vilja läsa och följa med angående vad som händer i mitt liv eller annars bara läsa en massa tankar som svävar runt i mitt huvud och som blir ner plitade hit.

Dessutom har jag läsare från USA, Tyskland och Belgien tror jag till och med det var. Skulle nog vara väldigt intressant att veta något om alla läsare som läser min blogg!

Men ett stort tack till er alla. De senaste veckorna har jag jobbat väldigt oregelbundet och det har gjort att jag som i vanliga fall knappt har några rutiner har saknat lite rutiner. Har inte varit någon ordning på sov- och mattider. Man borde kanske ha en sån där Skalman klocka som säger till när det är dags får att äta och för att sova och så! Men någon sådan klocka har jag inte så det är bara att göra så gott man kan. Jag har ändå kommit i en någorlunda rutin och det är att hela den här månaden har jag sprungit till jobbet och sedan gått eller sprungit hem igen. Inte så dåligt och nu har också handbollen här i Örebro haft kontakt med mig så det ser ut som om det kommer att bli lite träningar framöver. Det börjar nog klia i fingrarna igen även om det har varit skönt med lite paus med en massa måsten i ens liv.
Jag har antagligen sagt det förut men jag säger det igen. Jag tror att det att jag flyttade till Örebro är det absolut bästa som hänt mig i år. Annars hade jag nog klarat mig utan detta år 2012, men det finns ju några månader kvar så man får väl hoppas på att dessa månader för med sig något trevligt!

Idag har det varit en sådan där perfekt höst dag. Fint väder, sol och så och samtidigt så har det känts så där härligt svalt och friskt så som en riktig höstdag ska kännas. Som gammal och van vinterbadare börjar det ila i kroppen efter att få ta sig något svalkande dopp nu som då. Något direkt vinterbad lär det väl inte bli här i Örebro men jag borde definitivt söka upp något ställe där jag kan ta mig ett dopp så länge tills det börjar vara is på vattnet!

För att vi inte ska glömma varifrån min blogg fått sitt namn så ska jag nu dela med mig av en av mina absoluta favoriter!


This song is more true, now then ever before!

1 kommentar:

  1. Visst är det kul med statistiken.. jag har också jämt Norge, Danmark och Tyskland på min med även Pakistan och Förenade Arabemiraten mfl har dykt upp.. vem är det som läser våra bloggar? ;) Vad bra att du känner att du gjorde rätt genom att flytta. Livet bygger på erfarenheter.. och ännu huj för vinterbad ;)

    SvaraRadera