tisdag 14 maj 2013

Naturen i förändring!

Det är intressant med årstider. De flesta har någon favorit. Jag gillar egentligen alla årstiderna. Det är något speciellt med alla.
Den senaste tiden har jag inte haft med så mycket bilder och nu tänkte jag att naturen är väl något av det härligaste som finns.
Här kommer naturen i förändring.
Först lite bilder från Ekenäs då jag var hemma där i slutet av mars.
Bion i Ekenäs och samtidigt en vy över vattnet.

Isbelagt vatten och en härlig solig dag.

Jag satt en stund i solen och tittade ut över isen.


Någon som hade glömt att ta upp sin båt förra hösten.


Samtidigt som det fortfarande var full vinter hemma i Ekenäs så hade
våren anlänt hemma i Örebro. Denna bild är tagen bara någon dag senare
än vad de föregående bilderna är.

Två veckor senare finns det sedan också vårtecken i Ekenäs.


Nu är våren här på riktigt i Örebro!



 

 

 
Här önskar jag att bilder även kunde tillåta en att känna dofter.
Dessa träd doftar härligt!


Vädret har egentligen varit perfekt den senaste tiden. Just nu är det soligt vissa dagar, samtidigt som det kommer regn vissa dagar. Perfekt för att allting ska växa men inte för snabbt.

Ha en bra dag.




2 kommentarer: