tisdag 29 april 2014

Vardagsbild 1 av 5 / Pic 1 of 5, of today


English: red text!

Svenska: blå text!



Jag har blivit utmanad på facebook i det här med varndagsbild! Tack Babo för det.
Jag tänkte nu att jag kunde kombinera mina vardagsbilder fem dagar framöver med 5 kortare inlägg här på bloggen.
Som jag tidigare skrivit så har jag just nu så mycket att berätta men det tar tid att skriva texter och jag har en del påbörjade inlägg men som jag inte fått färdiga ännu! Men det kommer! Jag ska skärpa mig.

Nu kommer i alla fall min vardag idag!
Det regnar idag IGEN och jag hade helst bara stannat i sängen för hela dagen! Jag hade tänkt gå ut och springa idag direkt på morgonen men det öste ner så jag valde att stanna inne. Idag är en dag som man bara ska vara inne, äta god mat, dricka vin, äta efterrätt ta en whisky och sitta framför brasan. Detta var ett förslag här av min vän men sådant gör vi inte. Nu till eftermiddagen verkar det bli lite bättre så kanske kanske jag kan komma ut för jag skulle behöva få ihop lite kilometer till denna månad.
 


I´ve been challenged in the thing called " Pic of my day" and I thought I would combine it with my blogg and get something written everyday. Thank´s Babo for the challange. I have a lot I could tell about but the time is not enough right now.

Today it´s raining AGAIN and I am really tired. I haven´t really done anything. I was supposed to go running today but I didn´t because of the rain.
Today is a day that you should spend inside, eating good food, drinking wine, having dessert and some whisky and sitting infront of the fire a very dear person said. But nothing like this was done today! Now it looks like it´s clearing up so maybe I will run something now in the afternoon.


 
Ser ni vattenpölarna och regnet som öser ner!?
Do you see the mounds and the rain that´s pooring down!?

Jag har försökt se på handbolls kvartsfinaler på svtplay men på grund av vädret så är internet kontakten lite si som så och det tar tid att se klart en match då bilden alltid nu som då stannar till!
Lite handarbete har det också blivit och så fick jag ett tuggummi av en av pojkarna som man blev blå om tungan av. Det var länge sedan jag åt sådana karameller eller tuggummin. Nu gör pojkarna läxor och jag passar på att skriva här!
Ha det gott alla ni!
Then I have watched some Swedish Olympic Handball on the computer. I´ve made some embroidery and I got a chewing gum of one of the boys and my tongue turned blue. It was a long time since I bought candy like that. Now the boys are doing their homework and I´m sitting here writing.
This was my day! Take care!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar