torsdag 1 maj 2014

P A N G * * * K R A S C H * * * B O O M

English is in red text!
Svenska är blå färgat!

För att citera en vän och en rubrik som han en gång hade på sin blogg (åtminstone första ordet av denna rubrik) så har jag nu valt att ställa till med boomellibong eftersom april månad blev månaden som jag klarade av 100 kilometers strecket. Jag har sedan ifjol haft som mål att springa 100 kilometer varje månad och vissa månader har jag kommit riktigt bra upp i kilometer men har ändå alltid slutat på kring 70, max 80 kilometer och andra månader har varit total katastrof. Men nu har jag då sista dagen i april avslutat med en springrunda (om man kan kalla det så för det går inte fort) på 9 kilometer och därigenom kom jag precis just och just över 100 kilometers strecket. Allt som allt blev det 100.68 kilometer.


To quote a friend or at least use the first word in this headline that he ones used in a headline I now want to start a big bang/boom/crash because the last day of April I managed to reach the goal I´ve been trying to reach since the begining of last year but of different causes I haven´t reach the goal until now. In April I now reached 100.68 kilometers.



Annars var gårdagen en tung och jobbig dag. Barnen, speciellt den yngre pojken har haft en jobbig dag och jag hade fullt upp hela dagen så därför kommer vardagsbild 2/5 först nu på morgonen dag 3. Men ska försöka få upp en bild ännu ikväll också.
Min vardag idag har bestått av läxläsning, diskning, körande till och från skolan och till och från basket, ätande, skrik och bråk och däremellan har jag försökt göra mina egna saker som att betala räkningar, springa och så har jag kommit på idéen att jag ska rita en bild på Filomena och hennes barnbarn och ge som födelsedagsgåva. Saken är bara den att jag endast en gång tidigare riktigt så där ok ritat något och då hade jag stöd och hjälp av en av mina vänner som är en duktig professionell konstnär. Jag gjorde nog allting själv men hon fanns vid min sida och gav råd. Men jag har fått en början och det har väl hittills blivit bättre än vad jag förväntat mig och tack för kollen Heidi (även om det var mitt i natten och via skype).

Otherwise yesterday was a tough day. The children, specially the younger one had a day of crying and screaming. I had my hands full and that is why I didn´t get my pic of the day 2/5 published until today. But here it comes.
My day was like this: helping with homework, eating, driving to and back from school and to and back from Basket practice, screaming and shoutings but there between I had time to do some of my own things as well. I did run, paid my bills and I´ve got the craziest idea. I ones have managed to draw a nice picture, with help of a friend that is professional artist. I draw the picture myself but she was there giving me good advise and now I´m sitting here all alone drawing but good that my other friend Heidi was up in the midle of the night as I and so I could get some reassureing on the picture.
Thank´s Heidi.


Vardagsbild 2/5, som för det mesta lite stökigt då det gäller mig. Fast under det stökiga har jag stenkoll!
Här var det alltså teckningen jag håller på med, GPS-klockan som jag använder då jag springer, datorn, allt för att betala räkningar och det som finns i bakgrunden tillhör också min vardag.

Pic of the day 2/5, as usually everything is a little messy when it´s about me but under the mess I still have all the controll that´s needed and more!
Here is the picture I am trying to draw, the GPS-clock I use when I am out running, computer, things that help me pay my bills and everything else that is part of my normal day down here in Italy
.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar