lördag 27 oktober 2012

Hälsomässa!

Jag bestämde mig redan för en tid tillbaka sedan att jag denna helg skulle ta mig till Stockholm för att gå på hälsomässa i Solna. Jag har en längre tid nu funderat på att gå och spå mig men jag har vacklat fram och tillbaka i mitt beslut. Jag har inte velat ringa någon utan jag kände att ska jag pröva på det här så ska det vara face-to-face. Nu på denna hälsomässa så fanns det möjlighet att bli spådd och jag bestämde mig för att ta chansen.

För att börja från igår så måste jag säga att medan jag stod och väntade på bussen så kom det, förstås eftersom jag stod vid busstationen, en annan buss som det först stod bussens nummer och ändhållplatsen och sedan kom det texten TREVLIG HELG. Inte ofta man ser sådant hemma i Finland. 
Sedan i Stockholm så har det vid en av tunnelbanelinjerna varit någon sorts fixande så vissa delar av den linjen har varit avstängd en tid men nu är den öppnad igen. Detta berättar jag för att medan jag och min kompis stod och väntade på tunnelbanan så stod det på skärmen NU ÄR BLÅA LINJEN ÖPPEN HELA VÄGEN IGEN: TACK FÖR DITT TÅLAMOD.
Inget man kan förvänta sig hemma i Finland det heller.

Igår kväll var jag och Thomas ut och äta till en pub vid namn Big Ben och det var riktigt god mat och till efterrätt åt jag CHOKLADTRYFFEL och drack en IRISH COFFEE. Det var super gott. Sedan spelade ett band party covers på samma pub så vi satt och lyssnade en stund. Jag träffade på en kvinna i baren som pratade väldigt gärna med mig och så ville hon dansa lite också. Hon var viktig med att poängtera att hon inte var lesbisk så för en kort stund funderade jag lite vilka "vibbar" hon upplevde att jag sände ut, men sedan sa hon samma sak till Thomas också så vi funderade lite vem hon försökte övertala; oss eller henne själv! Eller så var det bara något hon sa för att undvika missförstånd! 
Det var en trevlig kväll och det blev inte allt för sent. 

Idag sedan då så blev det dags för hälsomässan. Det var väldigt intressant! Först gick vi runt och tittade på allt som fanns där. Det var en bra mässa så om ni befinner er i Stockholm så är den öppen imorgon också! Lönar sig att åka och ta en titt. 
Jag hade ju bestämt mig för att bli spådd idag men ju längre dagen gick började jag fega ur lite men så tog jag mod till mig och gick fram till en dam vid namn Lisa. Hon spådde mig med tarot kort och så gjorde hon handtydning också. 
Tarot korten gick till så att jag fick plocka ut 9 kort från hennes kortlek och när hon plockar fram korten på bordet så säger hon: "OJ".
Jag vet att det är många av er som antagligen inte tror på sådant här. Jag vet inte om jag helt och fullt tror på sådant här jag heller men samtidigt så har jag gått och funderat på att spå mig så länge nu att jag tänkte att det är nu eller aldrig Och fan, jag måste säga när hon plockade fram korten jag hade valt och börjar berätta vad hon ser i korten så passar det precis in på mig och min livssituation just nu. Jag började nästan gråta (jag fick tårar i ögonen) av överväldigande, av allt som drogs upp och bara därför att jag är som jag är gråter för så gott som allting. Jag är fortfarande totalt överväldigad. Nu gäller det bara för mig att skriva ner det hon sa så att jag inte glömmer bort det. I och för sig så var det mesta hon sa sådant som jag redan har startat eller som jag känt att jag är på väg mot. Mycket av det hon sa var sådant som jag redan tänkt och känt!

Nå, ja nu blev det här långt. Nu är det Örebro som gäller igen och kommande vecka blir det mycket som händer igen men mera om det i nästa inlägg!
Sköt om er! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar