lördag 20 oktober 2012

Vandring och helgens händelser!

Jag har tack vare mina arbetskompisar kommit in på ett nytt spår i mitt liv. Någongång då jag var liten för en god tid sedan, ja kanske för cirka 20 år sedan då gick jag ibland med min farfar ut på skogsvandringar men sedan jag blivit lite äldre har det inte blivit tid för så mycket vandras.
Men nu har då mina arbetskompisar dragit med mig ut på vandring igen. Så mycket härlig natur det finns och det att man kan hitta rätt genom att läsa karta, använda sunt förnuft och den inbyggda kompassen, eller kompassen i någon arbetskompis fina Iphone! Det är en helt ofattbar känsla eftersom jag inte är något vidare på att läsa kartor och så men på något underligt sätt så lyckas vi alltid hitta rätt till slut.

I alla fall så var jag i torsdags iväg på vandring till Göljestigen och vilken natur. Jag ska sätta upp lite foton hit också men de får ni vänta på lite grann ännu! Jag har fortfarande strul med min dator men på sätt och vis har jag goda nyheter gällande datorn. Eftersom jag trott att min egen gamla, väl använda dator nu då slutligen slutat fungera så har jag NU köpt en NY dator! Men bara för att få klart för mig att det inte alls är min gamla dators fel att jag inte kommer in på internet, utan det är något problem med modemet. Men en ny dator behöver jag ju i alla fall så det blev inget bortkastat köp utan får jag bara modemet att fungera så kan jag sedan börja skypa med alla härliga människor som jag känner runt omkring i världen. Det var en arbetskompis som frågade mig en dag, ifall jag saknar dem där hemma. Viss saknar jag dem men det finns så många människor jag saknar, jag saknar människor som inte vill bli saknade, jag saknar människor jag aldrig mera kommer att få se. Speciellt saknar jag de små barnen som växer och lär sig så otroligt mycket. Men det som jag inte sa då jag svarade på min arbetskompis fråga var att senast då jag var hemma så saknade jag mina vänner i Örebro! Samtidigt så behöver jag egentligen inte sakna någon eftersom jag har alla med mig i mina tankar, känslor och minnen. Det är bara ibland då man riktigt skulle behöva få en kram eller själv bara skulle behöva få ta på någon som saknaden blir verklighet.Nå, ja detta hör egentligen inte hit, men detta är bara en gång igen ett bevis på hur min hjärna fungerar. Allt är ett enda snurr i mitt huvud och tankarna hoppar från den ena tanken till den andra! Ibland hinner jag inte ens själv med i tankebanorna men nu tillbaka till vandringen.

Vi hade tur med vädret. Det var inte precis soligt men det var i alla fall uppehåll och naturen var så vacker. Jag och fyra av mina arbetskompisar var ute i skogsmarken och vandrade vid forsande vatten och blötmark. Vi mediterade, jag simmade i det härligt uppfriskande vattnet i en sjö och vi "fikade". Det var en härlig dag och bilderna kommer då som sagt senare.

Jag har haft mamma och Bisa på besök det senaste dygnet. Jag hittar bättre i Örebro än vad jag trodde. Jag lotsade mamma och Bisa från väster till öster och tillbaka in till centrum och där gick vi runt och tittade på slottet och shoppade lite. Sedan blev det en tripp till Ica Maxi och så fixade vi mat hemma! Idag var vi till Mariebergs Galleria och shoppade lite till och så åt vi mat på Naturens hus!
Jag hittade grejer, en grej som jag ska ha på jobbet och så är för alla mina arbetskamrater och för alla andra som jobbar inom vården. Det var en skylt med texten:
VIKTIG INFORMATION!
På grund av personalbrist arbetar här numera endast Människor. Dessa är väldigt sällsynta och ömtåliga, så vi ber er vänligen att vara varsamma med dem.
Med vänlig hälsning
Ledningen

Jag tyckte den var bra, sedan köpte jag också en kortlek med "jag har aldrig!" frågor. Jag tror att det kan bli väldigt intressant att spela det spelet, det var en tid sedan jag spelade det senast!

Men hör ni, ni ska ha det så bra och sköt om er och som sagt så kommer det bilder lite senare!

Kram, kram och en bamsekram till er alla!


































1 kommentar: