lördag 13 oktober 2012

Nobelpriset och en massa annat...

Hej, nu är det länge sedan jag skrivit igen. Datorn strular fortfarande hemma så det är orsaken och dessutom har jag haft fullt upp denna veckan. Datorn fungerar så att jag kan se på filmer och oj så jag ser på filmer! Om jag läste böcker i somras så ser jag på filmer nu i höstmörknet. Alla mina favoriter och lite nya filmer också!
På tal om böcker så tycker jag att det är ganska intressant med att det än en gång är dags för Nobels alla olika priser! Än en gång så vet jag ju inget om någon av pristagarna. En Kines som denna gång fick litteraturpriset och denna gång var det en Kines som till och med Kina godkände som pristagare, så de behövde inte utnämna någon egen pristagare. Mo Yan fick litteraturpriset med motiveringen: "who with hallucinatory realism merges folk tales, history and the contemporary".
Fredspriset sedan som gick till EU, väldigt intressant! Jag skulle vilja vet hur de tänker men man får väl tacka och ta emot! Japan och Storbritanien är tydligen också representerade, då i medicin. Det är ju ganska stor spridning på pristagarna i år. Fysikpriset går då tydligen till Marocko och USA och som vanligt är ju USA ordentligt representerat de två pristagarna i kemi kommer också från USA. Men lite spridning är det ju i år i alla fall.

Denna vecka har jag då varit på min första massagekurs kväll. Jag var bra, kan jag bara säga! Fick god kritik, men det vet kanske ni som någongång fått massage utav mig! Jag kan ju nog väl det!
Sedan blev det handbollsträning och lite orientering i Örebro. Jag cyklar runt och försöker hitta fram till ställen vart jag ska men jag hittar! Så klart! Handbollsträning blev det alltså två gånger denna vecka. Axeln är lika urusel som vanligt men något nytt är i alla fall att klistret som man har på bollen gjorde att jag fick en blåsa. Alltså skinnet lossnade! Detta har aldrig hänt tidigare! Roligt var det i alla fall och min vana trogen så fick jag ju första träningen en boll i huvudet.

Nu var detta det för denna gång! Ha det så gott!
kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar