söndag 20 januari 2013

Denna veckan!

Då var en vecka slut igen. Jag vet att det är en del av er som har väntat på följande inlägg. Det finns tyvärr inte allt för mycket att berätta. Jag har kurerat förkylning och nu mot slutet av veckan kan man nog påstå att jag börjar vara mera mig själv igen, näsan rinner dock en del fortfarande och hostar gör jag också lite från och till. Jobba orkar jag då i alla fall och tur är det för det är också många andra som är sjuka här nu. Jag har jobbat extra onsdag, lördag och söndag denna veckan men jag trivs så fruktansvärt bra på mitt jobb och med mina arbetskompisar så jag är bara lyckligt glad då jag får gå till jobbet! Men för att vara på säkra sidan så att man inte smittar ner andra blir det mycket handtvätt och spritande av händerna. Det är alltid roligt att jobba på helgerna. Vi har mer eller mindre som tradition att vi äter god frukost på lördagar och söndagar. Då köper vi bland annat bröd, grönsaker, salami, skinka, ägg och brie ost. Ja, riktig hotellfrukost. Sedan har vi också som tradition att vi fredag och lördag kvällar beställer något gott att äta. Ibland hinner vi sitta och äta i lugn och ro och ibland får man slänga i sig maten men äta behöver man ju i alla fall och trevligt är det!

På tal om jobbet så har vi i veckan firat lite. Örebro universitetssjukhusets förlossningsavdelning har blivit utsätt till nummer ETT bland med universitetssjukhus i Sverige. Läs mera om detta på denna länk: http://www.orebroll.se/Files-sv/%C3%96rebro%20l%C3%A4ns%20landsting/Om%20landstinget/Informationsmaterial/Tebladet/Pdf-enskilda%20sidor/TEnr1s14.pdf?epslanguage=sv

På grund av förkylningen har jag inte kunnat fullfölja min plan om att komma igång med springandet detta år, men från och med nästa vecka ska jag skärpa mig igen. Till att börja med är jag kanske tvungen att satsa på promenader men så småningom är det nog springa som gäller igen.

Hoppas att ni får en bra vecka. Jag ska jobba två dagar till och sedan blir det lite ledigt mitt i veckan. Det är planen i alla fall!
Sköt om er och ha det så bra!
Kram!

PS! Ännu lite skön musik! Bette Midler, en av mina favoriter med låten "Beast of Burden".
Love this song!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar