söndag 6 januari 2013

Så mycket!

Det finns så mycket som jag skulle vilja göra, som jag borde göra och nu är det bara att se till att göra allt detta görande! Men så är det väl alltid... Jag har egentligen inget intressant att skriva om just nu. Inga idéer, inget intressant som hänt sedan senast... jo då min säng har gått sönder så nu har jag ju en bra orsak till att köpa en ny, om man nu behöver en orsak till att köpa en ny säng!
Nu har jag bara svårt att välja! Har kollat både på Mio och på IKEA! Men kan inte riktigt komma fram till vad jag vill ha... och så var det den där puls/kilometerklockan som jag borde inhandla också! Blir inte billigt det här, men vad kan man göra?
Sedan fick jag höra att de har värsta rean på Gina Tricot och kan ni förstå att jag som älskar Gina Tricot tror att det finns en butik här i Örebro och jag har inte besökt den ännu! I och för sig är det väl värsta rean lite varstans just nu så om man ska storshoppa så är detta väl den rätta tiden. Det att jag har klarat av att hålla mig borta från den eventuella Gina Tricot butiken kan man kallar kurage, lathet, olust eller förnuft... det jag vet är i alla fall att om jag hittar till den butiken så lär det sedan bli svårt att hålla sig borta därifrån. Men här kör jag lite med så kallad kvinnologik. Jag tänker att jag ska reda upp bland mina kläder och för varje klädesplagg jag sorterar bort, kan jag få köpa något nytt till mig! Eller borde det vara så att för två plagg som kasseras så får jag köpa ett nytt! Det låter lite mera sunt men betydligt mera tråkigt! Vi får väl se, egentligen skulle jag nog vara i större behov av sportkläder. Tänk att jag som tidigare hade hur mycket träningskläder som helst, jag har inte det nu mera eller så hittar jag inte de kläderna i alla fall! Får väl se vad det blir av allt handlas och planeras!

För nu ska jag i alla fall komma igång med träningen igen. Jag som har hållit på med hur mycket som helst gör ju som sagt inte så mycket just nu. Jag har dock idag varit på årets andra länk! Så där verkar det i alla fall som om jag har kommit igång. Sedan har jag funderat fram och tillbaka på handbollen och även om det känns som mycket att igen börja träna tre gånger i veckan. Jag har så svårt att bara vara med lite nu och då. Jag känner att om jag ska vara med så ska jag satsa ordentligt och ska jag satsa ordentligt så vill jag också vara med och spela!
Sedan funderar jag också på att börja gå på gymmet som finns på jobbet och så bor jag för tillfället nästan granne med simhallen så den borde jag väl också besöka! Låter nästan som om ifall jag klarar av att fullborda all denna träning att det blir väldigt mycket träning!

Sedan ska jag ju också slutföra massage kursen som jag går på! Det har nu varit paus i två veckor men imorgon blir det igen dags för massagekurs!

Nu blev det ganska mycket text i alla fall så något hade jag väl att berätta i alla fall! Inte illa eller så är det endast onödigt svammel men det är ju fritt fram att läsa detta... och alltid behöver ju inte allting vara blodigt allvar!

Viktig information just nu, viktig sådan! Jag ser just nu på "Så ska det låta" och gissa vilken sång Pernilla Wahlgren just sjöng! JO, ingen mindre än "Goldeneye", som då ingen mindre än Tina Turner sjunger!

Jag har funderat lite på ett tema för denna blogg för denna månad men jag har ännu inte kommit på något men det kommer väl!

Trevlig vecka inkommande vecka till er alla! Kram!

1 kommentar: