fredag 4 januari 2013

Då var det dags igen!

Första inlägget på detta nya år, år 2013. Det är väl en sorts tradition att man ska ge nyårslöften när ett nytt år börjar. Jag har funderat på det där med vilka nyårslöften jag vill ge i år och kom fram till att jag nog inte ska ge några specifika löften. Jag ska bara se till att "bli ett med vardagen" och se till att göra gott. En tid hade jag som motto att jag skulle göra någon glad varje dag. Det var härligt och lärorikt!
Jag har en hel massa planer inför detta 2013, mycket tack vare den senaste bastu kvällen med min arbetskompis! Vi har nog planerat så mycket och så har jag också planerat en del på egen hand. Vi får väl se vad det blir av alla planer men jag har på känn att roligt kommer det att bli i år!

Hittills detta år har jag inte gjort så mycket. Jobbat och bara slappat! Funderade en stund på att åka iväg till Polen på spa. Jag hittade faktiskt flygbiljetter för endast 30 kronor, men det blev det inget av sist och slutligen. Istället blev det lite billigare egen tid!

Idag var jag på årets första länk! Den var inte speciellt lång och räckte endast 30 minuter och allt för fort gick det som vanligt inte heller. Nu har jag då i alla fall inlett springandet för i år och så får vi väl se hur det går. Planen är i alla fall att jag ska köpa en puls och kilometers klocka till mig och så ska jag försöka springa 100 kilometer i månaden. Det skulle vara något det!

Nu har jag inte så mycket mera att säga. Jobb i helgen lär det väl bli i alla fall! Lite städa och eventuellt tvättstuga också. Spännande planer men säkra och trygga i alla fall!
Trevligt veckoslut!
Kram

5 kommentarer:

  1. Garmin, Polar lr Suunto?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bäcki för förslaget, men vilket märke, vilken modell kunde vara bäst för mig... vill inte ha något allt för dyrt eller invecklat... men det ska ändå vara bra! ;)

      Radera
  2. Beror ju lite på vad man söker. Pulsmässigt är Polar den bästa, då det gäller analys av sträcka och hastighet är Garmin den bästa (polar fått lite kritik på det området) Suunto är lite mitt i världen på både puls/sträcka. Det här är mina högst personliga åsikter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok tack för råden! Hur ligger de i prisklass då? :)

      Radera
  3. Ganska lika allihop nog

    SvaraRadera