torsdag 24 januari 2013

Kärlek och sex!

Hmm, jag funderar fortfarande om jag ska skriva om detta. Om det ses som något vettigt eller inte? Om du läser detta så har jag väl tydligen efter många om och men bestämt mig för att publicera detta inlägg i alla fall.
Kärlek och sex heter detta inlägg eftersom det har varit på tapeten en del den senaste tiden.
Det är bland annat ett av ämnena som har diskuterats i kafferummet (ursäkta, på svenska svenska, fikarummet) på jobbet.
Det är mycket intressanta ämnen som ventileras i kafferummet på jobbet men alla ska kanske inte delas med här och jag vet egentligen inte om dessa tankar heller borde delas här. Samtidigt så är kärlek och sex något som ligger mig varmt om hjärtat. Kärlek är något som värmer hjärtat och sex, ja är sex men för mig hör det på flera sätt även till mitt jobb. Som barnmorska får man ju lära sig om allting kring kvinnan från att hon är tonåring tills att hon dör.
Och kärlek och sex är väl något som definitivt hör till den delen av kvinnans liv.

Jag kan tycka att det är intressant att lyssna på människor när de berättar om sina förälskelser och om hur de träffade sin partner, hur länge de varit tillsammans med sin partner.
Egentligen tycker jag att en av de finast sakerna som finns är när man kan se i en annan persons ögon hur mycket de egentligen tycker om sin partner. Jag tycker kärlek är härligt. Precis lika mycket kan kärlek vara väldigt jobbigt. Då menar jag olycklig kärlek, vilket antagligen är bland det mest jobbiga man kan uppleva. Otroligt egentligen att känslorna kan ha en så stor påverkan på en.
Det som också diskuterats är då sex och intimitet. Det hela började väl kanske från bland annat fråga Olle dokumentärerna som gått på tv. I fråga Olle får man lära sig om olika synsätt på sex och kärlek.
I fråga Olle får man bland annat lära sig om swingklubbar och en massa annat sådant. Intressant nog så fick jag lära mig att det tydligen i Örebro finns krogar, eller åtminstone en krog var man utövar partners byten, typ.

Sedan gällande sex och så, så har jag lärt mig ett nytt yrke. Tydligen finns det något som heter sexsurrogat. Det går tydligen ut på att man ger terapi genom sex. Man hjälper andra människor att bli bättre i sängen. Intressant tycker jag, lite udda men allting nytt som man lär sig är väl intressant. Så nu vet säkert ni också något nytt och visste ni redan vad detta var så visste ni något jag inte visste!
Hoppas att ni inte tycker att detta nu blev lite osakligt, men detta är något jag funderat på och pratat om den senaste tiden! Så det så!

Till lite mera vardagliga ting här i Örebro igen. Idag har jag varit och klippt håret. Det behövdes verkligen och sedan ska jag väl försöka få håret färgat också.
Så här ser jag ut nu i alla fall.
Så nu är håret betydligt kortare än tidigare och
hårtopparna mår betydligt bättre nu.
Annars har det varit massor med jobb den senaste tiden, mycket att göra på jobbet och en del extra jobb dessutom och så glad jag är för att få jobba. Jag gillar verkligen mitt jobb och mina arbetskompisar. Tungt är det ibland på jobbet, mycket att göra och mycket ansvar och som perfektionist (gällande jobbet åtminstone) så är det inte alltid lätt med alla ens egna krav på sig själv.

Sedan till länkandet! Tyvärr har det nog inte blivit så mycket av det, sedan jag blev förkyld så börjar jag först nu känna mig i skick för att ta mig ut och springa. Så nu blir det mycket springas de sista dagarna av denna månad och så får jag väl ta igen en del nästa månad. Till slutet av månaden kommer jag med kilometer resultatet för denna månad.

Idag var jag också och "fikade" med en arbetskompis och sedan har jag för imorgon inplanerat lunch med två arbetskompisar. Imorgon är det också än en gång dags för att besöka tvättstugan.

Idag har jag också haft kontakt med flera stycken hemifrån Finland. Tänk hur det kan vara ibland då man tänker på någon viss person och så var det idag. Jag tänkte att jag ska ringa idag och så ringer hon sedan bara någon minut senare till mig. Kusligt men härligt samtidigt. Tyvärr fick jag lite tråkiga nyheter hemifrån., en äldre släkting som gått bort. Jag och denna kvinna, vi drack alltid nu som då en baileys eller två tillsammans. För att hedra hennes minne ska jag alltså ta en skål för hennes skull nu ikväll.

Skål!


Annars pratade jag med några andra släktingar idag också. Alltid lika härligt att höra av dem.

Nu vet ni i alla fall vad som pågår i mitt liv just nu.
Ha det så bra alla ni. Ni är det dags för sängen här, skulle jag tro!
Ha det så bra! Kram på just DIG! Ja, just precis DU är det som får en kram här och nu ifrån mig!
Go kväll och skål!

2 kommentarer:

  1. Jag vet att det här är "punktknulleri" men om du skriver att du "lärt dig ett nytt yrke" så tolkar jag det som om det är ett yrke som du själv börjat med ;) Och det har du väl inte? Eller ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajaja... Proud Mary... jag lämnar det till var och ens egen fantasi! ;)
      Men ni som känner mig vet ju nog vem jag är och så vidare... ;)

      Ha det bra!

      Radera