lördag 2 mars 2013

Blog Award

Vad än man håller på med så kommer man inte undan alla dessa kedjebrevs grejar. Jag tycker att det är roligt att svara på dem men jag vet aldrig riktigt till vem jag ska fortsätta kedjebreven. Oftast dör kedjebreven hos mig. Nu har jag då fått en blog award utav Ingela och jag ska med stort intresse svara på den men tyvärr kommer jag inte att skicka den vidare eftersom jag inte läser andra bloggar så aktivt. Jag läser andra bloggar väldigt sporadiskt och en av de bloggar jag läst sporadiskt har författaren beslutat sig att lägga ner.
Men nu ska jag då svara på frågorna!

1. Vilken sång kommer du ofta på dig själv att gå och nynna på?
Oj, som med det mesta andra så tror jag inte att det helt klart är en sång jag går och nynnar på. Först kommer jag att tänka på en sång som jag kommer ihåg att min farfar alltid nynnade på när jag var liten. Den går typ, gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol. Det är också det jag kommer ihåg från visan och den nynnar jag på ibland. Sedan nynnar jag nog alltid från och till på någon Tina Turner låt. En annan låt som jag ganska ofta nynnar på också är "Will you still love me tomorrow" och det kan jag säga att den kan jag så gott som utantill.
 
2. Bästa husmors tipset?
Bästa husmorstipset (åtminstone nu efter denna snoriga vinter) är nog mot förkylning. Håll varmt om fötterna och drick en blandning av färsk riven ingefära, honung och lite pressad citron i varmt vatten. Dessutom ska man se till att dricka mycket vätska till detta.

3. Vad skulle filmen om dig/ditt liv heta?
Filmen om mig/ mitt liv kommer att heta: "The girl who found her place in Univers"
 
4. Vilken ringsignal har du?
 Min ringsignal??? Det vet jag faktiskt inte och just nu kan jag inte ens kolla upp det för jag glömde min telefon på jobbet. Jag kan då säga att det i alla fall inte är någon låt eller något någon annan skulle höra och samtidigt kunna säga att den där känner jag igen. Mina arbetskamrater brukar fråga vad är det där för en ringsignal om de någon gång hör den ringa på jobbet.

5. Favoritgrönsak?
Favoritgrönsak? Hmm, jag tycker mycket om grönsaker men min favorit är ändå kanske gurka.

Det var det tyvärr så skickar jag då inte vidare dessa frågor men om någon vill ha frågor av mig så är det bara att skriva till mig så skickar jag frågor till dig!

Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar