fredag 1 mars 2013

Februari 2013

Den här månaden har som så mycket annat varit full av glädjeämnen och irritationer. Man borde kanske sluta engagera sig så mycket i saker och ting. Jag har väldigt mycket åsikter och de åsikter jag har är oftast väldigt starka. Jag har också allt som oftast en känsla av att jag måste försvara och stå upp för mina egna rättigheter och speciellt för människor i min omgivning. Jag blir frustrerad och förbannad då människor är falska, lata eller elaka, mer detaljerat vill jag nu inte skriva här men ni kanske kan förstå hur jag känner. Mitt liv är ju främst arbete just nu och jag har tidigare ifrågasatt personalpolitiken på min arbetsplats och hela tiden fortsätter jag att överraskas och irriteras av nya saker.Jag får väl se hur länge man står ut, samtidigt ska man ju vara förberedd på att ett nytt jobb inte är någon garanti för en förbättring.
Något kommer jag ändå att bli tvungen att göra för fortsätter det så här, blir jag galen. En arbetskollega föreslog att jag skulle gå med i facket och jobba för personalens rättigheter och vem vet eventuellt borde jag göra det. Samtidigt känner jag mer och mer att detta antagligen inte är det jag ska göra med min tid. Spågumman jag var till i höstas sa att hon inte kunde förstå att jag jobbade för någon annan utan att jag borde satsa på ett jobb där jag är min egen chef eller åtminstone får jobba mera kreativt. Då höll jag inte med henne men nu börjar jag faktiskt fundera om hon kan tala lite sanning. Samtidigt så vill jag inte sluta på mitt jobb. Jag gillar verkligen mina arbetskamrater och jag skulle nog sakna dem så mycket men i och för sig skulle man nog kunna ha kontakt med dem i alla fall. Få se vad det blir av detta ännu

Annars gällande februari så har det ju blivit två turer till Finland, mycket shopping och trevliga stunder. Roliga stunder med födelsedagsfirande och så men även en begravning har jag hunnit med. Jag har även denna månad blivit skuldfri, efter att nu i flera år betalat av på mitt studielån så har jag nu då denna månad betalt min sista rat. Vilken känsla, jag är så glad för det och tänker mig att nu kan jag eventuellt spara pengar för lite annat.
Annat roligt som hänt i februari är ju att jag firat min födelsedag. Först hade jag planerat att fira min födelsedag hemma i Finland men omständigheter gjorde så att det blev så att jag firade den "hemma" i Örebro istället. Jag firade alltså med att jobba och mina arbetskamrater sjöng för mig. Tack för den ni! Jag har suveräna arbetskompisar.

Februari månads springande gick det lite bättre med än vad resultatet i Januari blev. Denna månad sprang jag 74,3 kilometer. Halt och isit har det varit och ramlat har jag två gånger men det är väl tur att man har mjuka delar att falla på! Inte blev det fullt 100 kilometer denna månad heller men betydligt bättre än januari och länkarna har blivit lättare och till och med lite längre så det finns nog hopp. Nu blir det bara att fortsätta springandet i nästa månad.

Nu då blir det god natt och att hoppas på att mars kan ge mig ännu mera livsglädje och att vädret fortsätter vara suveränt fint. De senaste dagarna har det varit soligt och solen börjar till och med värma så snart är nog våren här på riktigt. Fågelsång har man också hört en tid nu redan, vilket är så mysigt.

Ha det gott alla ni! Sköt om er och njut av livet så gott det går! Kram från mig till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar