tisdag 26 februari 2013

A feel good day

Idag har jag haft en av de så kallade "Jessicas feel good days". Dessa dagar bara njuter jag av att leva. Det var väldigt, väldigt länge sedan jag haft en sådan dag. Idag har psyket varit inställt på rätta dimensioner och egentligen inget kan få mig ur balans. Jag tror att det var gårdagens härliga överraskning och att jag börjar ha lite planer för framtiden igen. Sedan antar jag att det nog var Oscarsgalan lite också. Jag såg på reprisen igår och så många härliga filmer som har gjorts en gång igen, mycket att se fram emot.
Jag har ju också sprungit rätt duktigt denna månad och det känns i benen så redan igår bestämde jag mig för att besöka en massör idag.

Idag gick jag till ett thai massage ställe och det var en upplevelse det. Jag behövde faktiskt det, vilka spända muskler jag hade. Utan att nu låta allt för stor på mig så vill jag i alla fall säga att denna thai massage inte är för alla. Först och främst fick jag lägga mig i endast underbyxor och sedan vända och vrida på mig under själva massagen. Tjejen som masserade mig gick och stod på mig och ordentlig kraft i händerna hade hon också. Det knakade och brakade lite här och lite där men efteråt har det känts som om jag har en helt ny kropp, så så småningom kommer det nog att bli ett återbesök dit.

Efter massagen blev det sedan ett bio besök och då en härligt härlig "Jessica film". Jag såg Kvartetten med bland annat Maggi Smith. En riktig "feel good movie". Det finns nog risker med att jag rekommenderar filmer för andra. Jag har min egen smak men detta är ändå en söt, god och rolig film.

Pricken på i:et var sedan ännu att lyssna på detta klipp. Denna kvinna har så mycket energi så att hon stänker över det på en själv. Två av de kanske mest kända av hennes låtar, The Best och Proud Mary. I och för sig så är det väl ganska många som brukar uppträda med Proud Mary och det är ju John Fogerty som skrivit låten och först uppträtt med den men jag har hört att han i någon intervju sagt att låten är som gjord för Tina Turner och att hennes version är bättre än originalet. Sedan får väl alla själva bestämma vilken version man gillar bäst. Ni kan ju gissa vilken min favorit är, även om jag måste säga att jag också gillar Fogerty, så bara därför kommer här nu också Fogertys version av Proud Mary.

Tina Turner live in concert!

John Fogerty singing Proud Mary.

1 kommentar:

  1. Du har en blogaward hos mig :)
    http://plingesvardag.wordpress.com/2013/02/28/blog-award/

    SvaraRadera