måndag 23 september 2013

Kräftskiva/Crayfish party

Scroll down for English version.

Jag var för cirka två vecka sedan på kräftskiva hemma i Örebro. Det var en pensionerad undersköterska som jobbat på samma avdelning var jag jobbat (vi har dock aldrig jobbat tillsammans) som ordnade festen men mina nuvarande arbetskompisar tyckte det var självklart att jag skulle få hänga på så jag hängde på och vilken tur det var för det är länge sedan jag haft så roligt.

Det är bara andra gången jag äter kräftor så det tog lite tid innan jag fick in en rutin på vad jag skulle göra men mat fick jag i mig.
Kvällen började med att jag var via jobbet och en arbetskompis kom via mitt innan festen (Ritva du är med här hela tiden nu för tiden!)
Jag sprang ner och handlade lite på Willys för att jag hade lovat laga en sallad till kräftskivan.
Jag kan bara tillägga här att jag har den senaste tiden handlat några gånger på Willys och jag har än så länge inte stött på den där killen igen, ni vet han som jag skrev om i ett tidigare inlägg här. (Denna kommentar bara för att lugna alla som blev uppskrämda av det inlägget!)

Salladen fixad, sminket på och drickan med packad drog vi iväg till kräftskivan och vilken kväll det blev. Så mycket skratt och galna story så jag trodde nästa att jag var hemma igen med gamla 9:ans gäng, nästan lika galet!
Följande morgon vaknade jag med ett stort leende på läpparna och en varm känsla i hjärtat. Detta kommer jag att leva länge på!

 Jag fick också en liten gåva som värmde väldigt mycket, ett litet smycke med en pärla och ett halsband! Tack igen en gång Anita (om du läser detta?!) för mitt halsband.

Vi fick äta gott, dricka gott och det blev väldigt många glada skratt så tillsammans. Vi hade väldigt roligt helt enkelt och nu då jag är "hemma" i Finland så saknar jag alla er, där i Örebro.


Här är bilder på gåvan jag fick. A pic of my gift!



Last week I´ve started playing a new game on facebook and that´s why I haven´t been writing anything for the last week, that and because I´ve had a lot to do. But now I promise I´ll write a lot the next couple of days.
About two weeks ago I attended a crayfish party at home in Sweden. We had a great party, it was a Retired coworker (whom I´ve never worked whit but my coworkers thought I shoud join them anyhow). At first I wondered to what kind of party I was going and that because first one coworker said she would go by car and she could give me a lift, then an other coworker said her husband would drive her and I could get a lift. Then one other coworker came by my place and I got a ride with her and the same day a firth coworker called me and said she was going by car and woundered if I wanted to ride with her. You can guess that this is nothing I´m used to. Usually I drive if anyone have to drive or I go by bike and especially whem I party whit Finns or Irish I´m not used to anybody voluntare to drive!

But we had a great time with lot´s of laughter, good food and some wine to drink. I also got a present from one of my coworkers, you can see the photos of the gift just before this text.

Take care all of you and I promise more stories here soon, very soon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar