måndag 30 september 2013

Tidsfördriv

Sitter här på tåget och är på väg mot Åbo och vad tro ni händer? Jo tåget som kommer emot från Åbo mot Helsingfors har tekniska fel så jag sitter här mitt ute i ingenting och väntar på att få besked om när vårt tåg får börja köra igen. Tänk att man kan ha en sådan otur och att tågen inte fungerar bättre. Måste faktiskt säga att den senaste tiden har resandet för min del fungerat ganska så bra men då har jag också åkt mera buss än tåg. Tåg är nog inte några av mina direkta favoriter och tänk att det är likadant både i Finland och Sverige. Men tur så har jag inte så farligt bråttom och internet fungerar i alla fall så jag kan underhålla er lite grann.

Idag då jag åkte från Ekenäs skrattade jag lite då jag stod vid tågstationen i Ekenäs och väntade på tåget. Då det är dags för tåget att komma säger de i högtalarna: "Tåget anländer till spår ett"
Och jag tänker tur är väl det för det finns endast ett spår! Hahahaha... I och för sig så kan ju spåret väl ändå vara numrerat spår 20 om man nu så skulle vilja!

Lite tidsfördriv så har jag länge tänkt nämna att jag här under min Finlands vistelse hörde nyheten om att Åke Blomqvist hade dött. Åke Blomqvist var en duktig dansare och jag hittade en ganska rolig video på youtube. Jag vill dock påpeka att jag inte tycker att videon gör honom rättvisa men rolig är den i alla fall.



Det var det för denna gång! Nu är jag snart framme och faktiskt endast 30 minuter försenat!
Vi hörs!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar