lördag 7 september 2013

Snor påverkade tankar!

Sitter här med hjärnan full an snor... Känns så i alla fall! Förkylningen börjar vara över men lite snytas och hostas är det fortfarande och även om förkylningen nästan är över så är det den här biten som känns jobbigast. Det är nu snoret rinner och det gör inget hur mycket du snyter dig för där finns ändå mer att snyta ut!  Denna vecka har jag inte gjort mycket och det på grund av förkylningen. Jag har verkligen vilat så gott som all ledig tid. Jag har dock jobbat lite extra också mellan alla sovpassen. Intressant tycker jag att även om mitt kontrakt gick ut i lördags så jag jag redan jobbat 3 pass. Förstås kan inte kliniken göra något åt att arbetstagare och deras barn blir sjuka men just nu är det så enkelt för dem att bara ringa mig, så kommer det inte alltid att vara. Jag förstår också att man inte kan överanställa men jag kan hoppas att det inte blir allt för många av mina arbetskompisar som kommer att bli beordrade att jobba extra. Samtidigt har jag sagt det förut och jag säger det igen " Ingen är oersättlig" inte praktiskt i alla fall men det finns människor som ingen annan kan fylla en lucka efter. Varje människa är unik och påverkar sin omgivning på ett speciellt sätt. Åtminstone är det så för mig, det finns många människor som har en speciell plats i mitt hjärta!
Tyvärr blev det en planerad resa inställd! Jag skulle ha hälsat på i Söderhamn men jag har samtidigt inte varit något bra sällskap så vi tar det en annan gång Ingela med familj! Alla bilder du lägger ut på lill tösen får mig att sakna er ännu mera men vi bokar in en ny träff!

 Ibland får man galna idéer och man stressar upp sig lite med tankar som "Tänk om". Orsaken till det senaste tänk om för min del har varit förkylningen!
Vilken tur man har att man för det mesta är frisk och samtidigt så är det sådana här gånger som åtminstone jag skulle kunna göra vad som helst! Jag ligger och planerar att bara jag blir frisk ska jag börja träna regelbundet igen, bara jag blir frisk ska jag städa och reda upp här hemma och så fortsätter det med nästan vad som helst. Samtidigt så är vi människor överlevare och i det stora hela kan vi nog säkert vänja oss vid nästan vad som helst.

Det märks att jag inte är mitt vanliga klartänkta jag (eller mer klartänkt än nu i alla fall) för mina tankar svävar på mellan alla möjliga ting att skriva om i detta inlägg. Jag får en bra idé eller flera faktiskt och så börjar jag skriva på något och så svävar jag ut på något helt annat och glömmer alla idéer jag tidigare hade!
Därav rubriken på detta inlägg!

Något intressant och lite irriterande, dock ändå bara ett I-landsproblem, är varför det en fredag kväll ska sändas bra program på varenda kanal. Men det är väl bara jag som är så gammaldags att jag inte har en sådan där tv där man kan spara och se på filmer och program när det passar en själv. Nå det är i alla fall ett litet problem. Ikväll är det hur mycket som helst på tv men jag har "sappat" runt och sett lite av det mesta!
Det är ganska jag det. Lite av allt! Kanske inte alltid bra men jag har klarat mig genom livet så här lång på det viset.

Sitter här fredags kvällen till ära och dricker en eller två "lonkeron" (sådant man kan köpa i Finland men inte i Sverige) och ett glas med whiskey! Whiskeyn mest för att få bukt på förkylningen. Det är många som säger att de inte förstår att människor kan dricka själva eller gå ut och äta själva. Människor som inte själva någonsin skulle göra det men jag håller inte hemligt med att jag då och då kan ta ett glas för mig själv eller gå ut och äta ensam. När man lever ensam skulle det bli väldigt sällan man gick ut och äta överhuvudtaget om man inte då och då gick ut och äta själv. Dessutom är det väldigt tråkigt att laga mat åt sig själv och då kan det vara skönt att gå ut och äta ibland. Dock vill jag säga att jag definitivt inte sitter hemma och dricker varje kväll och att jag alltid nu som då försöker laga mat till mig själv.

Nu tror jag att det får räcka för idag. Det har blivit tillräckligt mycket rörigt skrivet i detta inlägg hur som helst. Hoppas att det blir något vettigare skrivet nästa gång. Jag måste bara få tillägga att statistiken här på min blogg visar att jag har en hel del läsare men då och då får jag också höra om vilka som läser min blogg och det är roligt att få ansikten på läsare.

Nu ska ni få en liten fin sentimental låt här!

Dean Martin "Everybody loves somebody!

När jag ändå svamlar på så kan jag ju berätta att jag någon gång har sagt att det är tur att jag inte är äldre än vad jag är för annars hade jag nog varit olyckligt kär i denna man. Jag gillar det att han kan sjunga och hans charm, ögon och händer. Samtidigt antar jag att han var en total casanova och hjärtekrossare. Dessutom verkar han ha varit en man som gillade alkoholen lite väl mycket men charmig tycker jag ändå att han är! Det är väl tur att jag inte levde då på hans tid!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar