söndag 1 september 2013

Vardagslyx!/ Everyday luxury!

Senaste veckan var fylld av vardagslyx!
Jag jobbade måndagen och sedan var jag ledig tisdagen. Då var jag och hälsade på en arbetskompis och tillsammans med henne blev det en cyeltur, Spången runt! Härlig natur, trevligt sällskap och motvind en bit av vägen så det blev att trampa på!

Sedan på onsdagen hade jag turen att få följa med en annan arbetskompis på en simtur! Det var dock bara jag och hennes hund som simmade men det var ett par sköna timmar och till sist tittade sole fram bakom trädtopparna också. Det var några timmar av gått att äta, kaffe, vila och meditation och trevligt sällskap!
Lite foton från onsdagens strandtur!

This week was full of everyday luxuary!
I worked on Monday and then Tuesday was free, then I visited a coworker and she and I went biking. It was a little windy but it was nice with lovely nature and lovely company.

Then on Wednesday I went swimming with an other coworker and here is some photos.











Luktärter, från Ritvas trädgård och nu doftar det så gott i min lägenhet!

På onsdag kväll var jag och hälsade på en tredje arbetskompis och hennes härliga familj och på torsdag var det sedan dags att träffa en fjärde arbetskompis och anlita hennes privata firma för lite taktil massage och så träffade jag Ritva (arbetskompis nummer 2) igen på torsdag eftermiddag för en fika (som svenskarna skulle säga).

 http://www.baloobarnmorska.se/

Alltså har jag ett gäng med vänner här som jag säkert kommer att fortsätta träffa efter att sista dagen på jobbet snart är undan. Jag jobbade sista dagen igår men då klockan blev 21.15 ringde en arbetskompis sig sjuk och än en gång lördag kväll, Pride festival i stan och annars också kräftskivedags så var det inte det lättaste att få in någon på kort varsel. Men jag förhandlade till mig kvallifiserad övertid men biträdande chefen på en annan avdelning och så får vi se vad min egen chef säger på måndag!

On Wednesday evening I met a third coworker and her lovely family. Thursday it was time to go to a fourth coworkers private practice for tactil massage and then I met up with Ritva (coworker number 2) in the afternoon for a coffee.
I would say I can be sure I will have friends even though yesterday was my last day at work. The last day did though end up in an extra nightshift cause a coworker was ill. I saw too that I will get good money for the extra hours though that I´ll be working!

Ta hand om er nu! Take care everyone! Love YA! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar