söndag 25 maj 2014

Grillfest/ Barbecue

Idag har jag haft en bra dag! Inte helt ledig så som det är meningen att jag ska vara på söndagar men jag är ändå nöjd. Min tid här i Italien börjar lida mot sitt slut och det är med väldigt blandade känslor som jag kommer att åka härifrån! Sådana dagar som idag kommer jag att sakna. Stunder då jag känner att jag får vara med i gemenskapen och bara njuta av dagen.

God mat har jag ätit och fint väder har vi haft också.


Today has been a good day! Not completely no work as it should be but mostly a free day with good company and good food. My time here in Italy are soon coming to it´s end for this time and it is with mixed feelings I will be leaving from here after two weeks. Days like today I would not want to leave and just enjoy the company and enjoy the day.


Förrätt! Fritterad aubergine, skinka, ost och tomater.
Starter! Fried eggplant, ham, cheese and tomatos.

Sedan blev det så mycket folk och jag hade fullt upp att försöka hänga med i vad som sades och hann aldrig ta mera bilder på vad vi åt, så ni får nöja er med detta.
Och jag som alltid brukar lyckas skriva så att jag kan klaga på vädret kan då säga att de senaste dagarna, ja kanske till och med veckorna har vi haft fint väder. Idag var det så varmt att jag var helt slut efter en länk, som blev kortare än vad jag hade tänkt bara för att det blev totalt svettigt och hett.


Just got one pic of the starter because later there where to many people and I had to concentrate a lot to understand something of the conversation, so this is what you get today.
And I who have been telling you that it´s been a lot of rain here in Italy I can now inform you that the last couple of days maybe even the last couple of weeks have been sunny and nice. Todays run did though not go so well. I had planed to run longer but the heat made me very tired.

Och lediga dagen till ära så skiner solen!
Sunny and nice day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar