tisdag 27 maj 2014

Mera foton/ More photos

Alla dessa foton är från tidigare här i Italien. Jag tror att jag tog dem någon gång i februari men det har bara inte blivit av att få bilderna delade här.
All this photos were taken already in February but I haven´t gotten to share them here until now.
Vissa blommor har blommat hela tiden medan jag varit här. Rosorna bland annat, dock blommar de ännu mera just nu. Nu börjar det bara nästan bli för varmt för dem och man får se till att de får lite extra vatten då som då.

Some of the flowers have been blooming all the time that I have been here, as this beautiful rose bush. Now there are more flowers and you somtimes have to give them some extra water because it is to hot djuring the sunny days.


Min vän Leo som finns med lite varstans då man är ut. Han är med och springa med mig, han är med då jag hugger/sågar ved och så brukar jag gosa med den smutsiga gosebjörnen.


My friend that is whit me almost everywhere when I am outside. He is with me when I run, when I´m sawing wood and sometimes I just "snuggle" with this durty but wonderful friend.



Två andra vänner som är väldigt trofasta och gosiga de också.

Two other of my friends that always there to give you some affection.

The photo above is taken a day when it was raining and then the sun came out after and you could se the raindrops on the grass.

Fotot ovanför är taget en dag då det regnade och efter regnet tittade solen fram och man kunde fortfarande se regndropparna på gräset.

Lite foton på bufflarna på gården också. De är också väldigt goda på sitt sätt men samtidigt skrämmande och väldigt smutsiga. De är ju alla i hagarna men man kan komma ganska nära dem och då man står och tittar på dem så är det med en blandad förtjusning och rädsla. Eller rädsla är kanske fel ord men ordentlig respekt i alla fall och samtidigt som man skulle vilja klappa dem så vill man absolut inte gå nära dem. Och bufflarna är nog i verkligheten lite rädda för oss människor också och kommer man för nära dem så backar de längre in i hagen men det är ju klart att skulle man komma in i hagen så är de vilda djur och skulle antagligen förr eller senare attackera en.

Some photos of the buffalos. They are rally beautiful but also scary. When you stand and look at them a part of you would want to clap them but an other part of you just feel that respect and see the wild beast that the buffalos really are.


The following photos are a serie of a buffalo licking the fence. The buffalos have long tongues.

De följande fotona är en serie på en buffel som slickar ett stängsel. Titta på hur lång tunga buffeln har.




Leo igen, som ligger vid skottkärran som jag/vi brukar använda för att hämta ved. Ved behöver vi då inte hämta mera eftersom sommaren äntligen har hittat hit och det är varmt, varmt, varmt...

Leo beside the wheelbarrow that we use when we get the wood for the fireplace. Now we don´t have to get any wood anymore because the summer is here and it´s warm, warm, warm...



Some of the smaller buffalos.

Några av de lite mindre bufflarna.

Nyfödda små söta bufflar.

Newborn, cute buffalos.



Fotot ovanför är på en buffel som är endast några dagar gammal.
The photo above is of a little buffalo only a couple of days old.




Allting har gått väldigt fort här. Då i februari så var vissa av träden fortfarande utan löv men mitt i allt för en tid sedan insåg jag att alla träden som då tidigare var utan löv nu har hur mycket löv som helst och vissa träd har till och med blommor.

Everything goes very fast down here. In February all this trees didn´t have any leaves but now for some time the leaves just have returned whitout I really noticed that that had happened and some trees also have flowers.


Den sista av mina fyrbenta vänner. Jag är nog en väldig djurvän även om jag just nu i mitt liv inte har eller kan ha några djur så som jag lever. Denna lilla hund skäller som bara den då den är ute, mest för att den är rädd men sen då den är inne hos Filomena så har den verkligen blivit min vän och kommer mer än gärna och sätter sig i min famn och gosar.

The last of my four feethed friends. This one barks a lot outside but at Filomenas house he has gotten used to getting cosy with me.







1 kommentar:

  1. Så kul med mycket djur och så söta minibufflar! :) <3

    SvaraRadera