torsdag 29 maj 2014

Uppdatering av springande/ Update on my running


Hahahaha... Lite roligt är det ju att jag  sitter här och skriver detta inlägg just nu. Jag vet ju att Babo följer med min blogg och samtidigt är hon också min privata "hålla koll på mitt länkande".
Jag har haft ett utkast av detta inlägg sparat här på bloggen länge nu redan och så idag började jag skriva lite mera på de inlägg jag har sparade här och samtidigt får jag ett meddelande via facebook om att jag inte uppdaterat henne om mitt springande å länge. Babo, du fick uppdatering tidigare redan men här får du nu ett helt inlägg med uppdatering.
Läs och njut och döm sedan utgående ifrån den statistik jag presenterar hä
r.

Some updates on my runing. I did start keeping statistics since the begining of last year. The plan was that I was supposed to run 100 kilometre for each month but that has not gone so well. Scroll down to watch month by month how bad or good I´ve managed to run.


Sedan början av januari 2013 har jag haft som mål med några vänner att uppnå 100 kilometer varje månad. Jag kan säga att det har inte gått så bra men jag har sprungit i alla fall och det går förhoppningsvis framåt nu när jag ändå någorlunda kommit igång med springandet.


januari/ January 2013            35.42 km
februari / February 2013        74.30 km 
mars/ March 2013                 10.08 km
(Mars var då kanske det absoluta bottennappet även om det kommer månader som jag inte sprungit något alls.)
april/ April 2013                49.17 km
maj/ May 2013                
6.74 km länk/running, 7 km promenad/walking, 34,58 km cykling/cycling 
juni/ June 2013                 27.08 km
juli/ July 2013                  21.81 km

Sedan har vi den riktiga dippen i springandet. Augusti, september och oktober har jag ingen statistik på. Jag vill minnas att det nog blev en del promenader någon gång under detta men inget som jag har fört statistik över i alla fall.
Efter den här svackan har jag dock bättrat på springandet betydligt.


A real dip during my running last year were August, September and October. No running there, maybe some walking but that I haven´t kept score of.

november/ November 2013          49.98 km
december/ December 2013           55.09 km


Och så till i år!
And this year!

januari/ January  2014                59.26 km 
februari/ February 2014              74.16 km
mars/ March 2014                    22.62 km promenad/walking och 43.01 km länk/ running
april/ April 2014                    100.68 km (Den enda månaden jag verkligen uppnått 100 kilometers strecket hittills/ The only month so far that I´ve reached 100 kilometre)

Nu är det väl då bara att fortsätta att springa och så får jag väl uppdatera er igen någon gång i framtiden.
Denna månad nu har då inte varit bra så här långt. 50 km har jag väl uppnått hittills och nu blir det att springa varje dag av denna månad till så får vi se hur många kilometer jag allt som allt kan uppnå ännu denna månad.


I´ll keep on running, tihs month I so far just reached 50 kilometre but right now I´m going for a run and I plan tu run every day that´s left of this week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar