fredag 2 maj 2014

Vardagsbild 3 av 5 / Pic of the day 3 of 5


English text is red.
Svensk text är blå.

Jaha... då är klockan mycket igen och det har varit fullt upp så gått som hela dagen och jag som lovade att vardagsbild 3/5 skulle komma ännu idag, fast nu är det redan igår men ska snabbt skriva ihop något.
Min vardag har varit tillsammans med barnen och då ser vardagen ut som så att vi ser på tv, fångar möss (som vi sedan släpper ut på åkrarna), spelar fotboll och gör läxor bland annat.

Just nu är det väldigt stökigt i huset eftersom vi har hel ommålning av väggar i hela huset. Hittills har de bara varit på övre våning men det är där vi sover och de senaste nätterna har jag varit nerflyttad till arbetsrummet/gästrummet/bykrummet (eller ska jag säga rummet där tvätten hänger). Det är tur att man är van att bo i kappsäck och inte har bekymmer att sova hur eller var man än sover!



Okay, I promised a new pic today and today was allready yesterday so now I´m trying to put together something before I go to bed. Today has been a day with the boys and a day with the boys contains some watching the television, catching mice (that we then let out in the felds) and the last couple of days I´ve been sleaping in the study/guestroom/the room where we dry the clothes. It´s good that I´m used to living with evrything in a kit and that I can sleep anywhere.
Why I´m not staying in my own room is because the family right now is having the house painted and as to this day they have been working up- stears where I usually sleep!



Dagens fångst! (Som då senare blev utsläppt och fick fortsätta springa fritt i åkrarna.)
The atch of the day! (That then later was released out into the felds.)


Mitt på dagen blev det sedan dags för lite "murukaffe" som vi skulle säga på finlandssvenska men i verkligheten heter det väl pulverkaffe eller något sådant, med lite choklad till! Här i Italien har vi gasspis vilket då inte är allt för vanligt hemma i Norden! Dessutom kokar man kaffe lite annorlunda här. Vi har ingen vanlig kaffebryggare men mer om det en annan gång!
Some coffee and chocolate!

Min lilla mysiga knut med packning med det viktigaste och en säng och min telefon och dator!
My corner with the most important things packed, my bed, phone and computer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar