måndag 2 juli 2012

Viva Espanja!

Då var detta EM 2012 över! Spanien vann. Detta var nog ett EM som inte gick överhuvudtaget så som jag ville men samtidigt så var jag nog inte så besviken med slutresultatet sist och slutligen. Sedan var det ju friidrotts EM i Helsingfors också.
Nu är det väl lite paus då tills OS börjar om mindre än 25 dagar. "Countdown to opening ceremony" är: 24 dagar, 23 timmar och 51 minuter just nu, men då jag skrivit klart detta är det kanske endast 24 dagar, 23 timmar och ja 30 minuter... Det beror väl på hur långt jag skriver och hur länge det sedan tar att korrekturläsa och kolla igenom texten!

Nå ja, nu är det några dagar sedan jag senast skrev här och under dessa dagar har jag haft kontakt hem till Ekenäs. Jag har pratat med min farfar, hans syster Inga och med min mamma.
Jag har textat med min pappa och så med min kusin Ted! Ted måste jag ju bara höra av mig till eftersom Spanien spelade en sådan super match igår och eftersom Torres blev inbytt och dessutom gjorde mål!
Som ni säkert förstår så var det Spanien det hejades på igår kväll!

Under helgen har jag dessutom varit en sväng till Karlskoga och hälsat på en annan av min farfars många systrar. Jag ringde på lördagen för att berätta för Dagny att jag har flyttat hit till Örebro och hon blev så glad och vill genast veta "Om jag då kommer och hälsar på henne" och jo jag åkte och hälsade på henne. Jag hade då inte tänkt stanna över natten men hon var så glad av att ha besök så jag stannade tills på söndagen. Det var länge sedan jag hade träffat henne men nu lär det väl förhoppningsvis bli lite oftare som vi ses!

Igår eftermiddag passade det sedan på att regna när jag skulle ta mig hem från Karlskoga så när jag äntligen var hemma så blev det ett varmt, skönt bad. Allt detta badande ger mig lite dåligt samvete. Det är så skönt att ta ett varmt bad och jag skulle bra gärna bada oftare men så dyker samvetet upp och jag tänker på hur mycket vatten jag använder och helt i onödan. Ibland då och då kan jag unna mig ett bad men det får nog inte bli mer än en gång i veckan. I och för sig så sparar jag in på vatten användningen en hel del gällande andra saker. Jag duschar bland annat inte med vattenet rinnande hela tiden. Jag diskar inte heller under rinnande vatten och jag har ingen ovana som att duscha flera gånger under en och samma dag (om jag inte absolut måste) och jag diskar inte heller kärl i tid och otid (som vissa människor verkar göra).
Men alla tillför vi väl våra plus och minus till jordens förintelse eller icke förintelse.

Igår såg jag då final matchen på O´Learys pub. Jag var nog antagligen den mest tråkiga gästen där igår kväll. Jag pratade med servitören och beställde det jag skulle ha. En och annan försökte prata med mig men jag var bara inte på humör för att prata med en massa främlingar så där satt jag och åt och drack och tittade på fotbollsmatchen i min egen tysthet och ensamhet. Den enda jag hade kontakt med var Ted, då via SMS.

Sedan pratade jag med Thomas också igår. Jag vet att han brukar läsa denna blogg då och då men jag vet inte om han kommer att läsa just detta inlägg. MEN THOMAS, OM DU LÄSER DETTA! Så VILL JAG BARA SÄGA TACK! TACK FÖR ATT DU ÄR MIN VÄN OCH FÖR ATT DU ALLTID RINGER TILL MIG! (och tack för att du står ut med mig)

Idag var det sedan jobb igen. Dagen började lugnt och jag hann få allting fixat utan bekymmer och jag var till och med först att ta lunchpaus och detta kan jag säga, det händer inte ofta det!
Men sedan innan jag gick hem blev det lite mera att göra.
Efter jobbet köpte jag en bok och satt mig vid vattnet inne i stan och läste en stund.
Jag har just läst färdigt en annan bok och även om jag har hur många böcker som helst hemma så kunde jag inte hålla mig.
Boken jag läste klart igår hette: Återkomsten av Tamara McKinley, det var en fin bok som handlar om slutet av 1800talet och fram till mitten av 1900-talet. Storyn utspelar sig både i England och Australien. Tänk att för cirka 1000 år sedan tog det 6 veckor att ta sig från England till Australien. Hade du tur kunde du komma fram på 3 veckor men då skulle du inte räkna med någon glamorös resa inte. Idag kan du åka av och an cirka 40 gånger den sträckan på samma tid.
Jag gillar olika sorters böcker men för det mest gillar jag dock lyckliga slut. Jag föredrar lyckliga slut fram om mindre lyckliga slut. Livet är tillräckligt realistiskt och krast ändå, utan att man tvunget ska läsa om tråkigheter och så. Denna bok var nog som livet fylld av tråkigheter den med men den hade ett lyckligt slut. Sista meningen i boken går så här: " Äntligen kände hon sig hel, äntligen var hon hemma."
Jag kan inte föreställa mig något mer härligt än att känna sig hel och att känna det som om man har kommit/hittat hem.

Nå boken jag köpte idag verkar nog vara en sådan där riktigt Jessica bok! Boken heter Om du bara kunde se mig av Cecilia Ahern. För det fösta utspelar sig handlingen ingen annanstans än på Irland! Sedan kan jag känna igen mig själv en del i huvudpersonen i boken! Få se det kan bli en hel del läsas de närmsta dagarna.
Men efter en stunds läsning tyckte jag det blev för kallt att sitta på parkbänken och läsa. (Fint väder var det nog men det blåste onödigt mycket och onödigt kallt).
Istället för att sitta kvar och läsa valde jag att gå på bio. Jag såg Ice Age 4, en söt och härligt go film som får en att slappna av och drömma sig bort från verkligheten för en stund.

Nå detta blev nu väldigt långt med en del, kanske onödigt, filosoferande. Men det är så här det snurrar på i mitt huvud för det mesta. Ett massa övervägande och funderande mest hela tiden.

Det tog nog mycket längre än vad jag hade tänkt att skriva denna text! Jag har inte ens granskat den ännu och nu redan är det endast 24 dagar, 23 timmar och 12 minuter kvar tills OS invigningen!
Imorgon är det ledig dag igen då och jag antar att det går i städandets tecken. Det vill säga om jag inte tappar bort mig i bokens värld! En länk måste det också bli i något skede imorgon!
Ha det bra, sov gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar