måndag 25 februari 2013

En deppig dag

Tänk att något som heter "en deppig dag" kan bli höjdpunkten av dagen. För en tid sedan, innan jag tog paus med facebook, gillade jag en kompis status. Statusen gick ungefär så här: Gilla detta så kommer du att få en överraskning lite längre fram.
Jag gillade statusen och idag fick jag verkligen min överraskning. Efter att jag sovit några timmar på dagen så vaknar jag av att jag behöver gå på toa och då jag stiger upp ser jag att jag fått paket. Då har jag alltså fått den överraskningen som tidigare utlovades och det blev verkligen en överraskning. Jag hade totalt glömt bort att jag skulle kunna förvänta mig en överraskning.
Överraskningen var boken "en deppig dag", lite godis, gratis kryssning på viking line och en inbjudan till en eventuell resa i framtiden.

Suveränt, tack Andrea. Ibland är det definitivt det lilla och det oväntade som blir det stora och glädjande. TACK!

Sedan ska jag dela med mig lite av dagens funderingar utöver detta. Jag fick plötsligt, kan ha något att göra med Oscarsgalan men jag fick en plötslig lust att gå på bio. För tillfället går det två filmer med två av mina favorit skådespelerskor. Kvartetten med Maggi Smith och sedan då Hitchcock med Helen Mirren, så imorgon tror jag att jag kommer att unna mig själv ett biobesök.

En liten uppdatering. Nu blir det att äta lite och sedan tror jag att jag ska lägga mig igen. Känslan av att man kan sova hur mycket som helst och det gör inget. Så en gång igen, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar