onsdag 6 februari 2013

Januari 2013!

Då har en månad gått och detta har varit en månad med mycket jobb. Jag har som vanligt jobbat en del övertid för det har varit arbetskompisar sjuka. Jag var faktiskt själv sjuk också. Jag hade feber i några dagar och sedan var jag mer eller mindre förkyld under nästan 2 veckor men turligt nog var jag som mest sjuk på mina lediga dagar, även om de lediga dagarna inte blev som planerat. Min kompis Thomas var och hälsade på mig och då råkade jag bli sjuk och fick till och med feber. Det är inte ofta som jag har feber upp över 38 grader men denna gång var jag ordentligt sjuk i två dagar. Men sjukskriva mig behövde jag inte. Jag kryade på mig passligt tills att jag skulle på jobb igen. Förkyld var jag nog men med god handhygien  och sunt förnuft så smittar man inte, tror jag i alla fall.

Från och med januari var det meningen att jag skulle springa 100 kilometer varje månad. Tyvärr ställde förkylningen till det för mig och nu i januari fick jag endast ihop 35 kilometer. Men nu gäller det bara att ta igen det hela de kommande månaderna.

Nu i januari har jag också avslutat min massagekurs, så nu är jag diplomerad massör. Inte illa, nu gäller det bara att skärpa sig och fortsätta hålla igång så att jag inte glömmer allt jag lärt mig.


Jag har också fått gå en Alert kurs. Det är en kurs var man får lära sig första hjälp och i vilken ordning man ska reagera och undersöka en patienten ifall något skulle hända.

A= airway (luftvägar)
B= Breathing (andning)
C= Circulation (blödningar, puls)
D= Disability (medvetandegrad)
E= Expose helkroppsundersökning, kontroll av omgivningen.

Ja det var en summering av januari. Det har hänt en del och samtidigt har det väl inte hänt så mycket!
Men det är väl det som är livet, så det är väl bara att göra det bästa av det.

PS. Jag har satt in lite bilder till Hindersmässa inlägget också, så titta gärna igenom det också!
Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar