måndag 11 februari 2013

Jubileum!

Ja då var jag tillbaka i Örebro igen. Efter att det igår kändes jobbigt att åka från Ekenäs så kan jag säga att det kändes lite bättre då det var dags för jobb igen och man möts av personer som är glada för att se en. Att få höra hur alla har haft det här också, är ju väldigt rogivande.
Bra har jag det ju nog, tänk om det istället skulle vara så att jag satt här och inte saknade någon. Det skulle vara ett tomt liv det.

Jag insåg alldeles just att senaste inlägg var denna bloggs hundrade inlägg och det måste ju firas. Nu blir det alltså dags för ett glas vin och lite gott att äta och eftersom denna blogg nu fått sitt namn på grund av en alldeles speciell person så kommer jag att dela med mig lite av henne.
Det finns ju många som anser att Tina Turner inte är något annat än ett par snygga ben men jag kan berätta för er att hon är så mycket mera. Tina Turner är buddist och under de senaste åren har hon spelat så mycket mera än rock n´ roll eller country och här kommer nu ett litet prov då det andra hon har gjort.

Tina Turner - Sarvesham Svastir Bhavatu - (Peace Mantra) 

Yes! Ny vecka, nya händelser och nya utmaningar men nu blir det först och främst sängen så

"God Natt" och kram på er, så hörs vi igen!

PS. Jo, förresten så en liten bonus story ännu. En fortsättning på senaste inlägg. Ni vet kvinnorna jag skrev om, de som jag delade hytt med på vägen hem till Sverige. Den ena av dem hade nog tur som hamnade i samma hytt som jag för hon skulle inte ha nog inte hittat något vidare i Stockholm. Turligt nog så kunde jag prata hennes språk och dessutom känner jag ju vid det här laget till Stockholms vissa delar något så där. Jag fick alltså vara guide och eftersom jag ändå var tvungen att vänta på min buss så gick det ju bra. På tal om bussen så hände något som jag tycker var roligt. Det är ju nästan en 3 timmars resa på bussen från Stockholm till Örebro. Idag var det en suveränt trevlig busschaufför, det är det första roliga eller kanske mera trevligt än roligt sedan satt jag bakom en tjej som lyssnade på musik på väldigt hög ljudnivå. Mitt i allt så hörde jag tonerna till en låt som jag kände igen. Jag fick fundera lite och kom sedan fram till att det var den här låten!

Bloodhound Gang - the bad touch

Nu vet jag då inte om dessa två videon borde publiceras i ett och samma inlägg men nu gör jag nu det i alla fall. Sedan för att få tiden att gå lite fortare på bussen tittade jag också på svt play och "på spåret" och vad glad jag blev att se att mitt favoritlag, bestående av Cecilia Hagen och Lennart Dahlgren vann och är nu i final. Så roligt, tycker jag! Sedan tittade jag också lite grann på andra deltävlingen av melodifestivalen och ni som känner mig vet nog vilken del av hela melodifestivalen som var min favorit! Mer säger jag inte, ni får gissa! Haha... nu blir det sängen här så god natt!

 

Då jag förhandsgranskar detta inlägg så ser jag att på något underligt vis lever texten sitt eget liv, emellanåt blir den stor och emellanåt är det mera mellanrum mellan meningarna än vad det vanligen är. Jag vet inte vad som har hänt och just nu är jag för trött för att försöka fixa till det. Jag skulle bara bli irriterad och sedan skulle jag vara hur pigg som helst på grund av irritationen och just nu är jag så pass trött att jag endast tycker att det är roligt att texten lever lite sitt eget liv, så håll till godo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar