måndag 25 februari 2013

Oscarsgalan 2013

I år hade jag än en gång råkat passa in mitt arbete så att jag jobbade natt denna natt då det var dags för årets Oscarsgala. Tyvärr blev det ändå så att jag inte ens såg glimtar av galan eftersom det är först året på länge som jag inte sett på Oscarsgalan. Det känns lite vemodigt men jag fick inte in kanalen som galan sänds på här och inte hittar jag någon live sändning genom datorn heller. Jag får väl helt enkelt klara mig med att se på resultatet i efterhand. Jag har sett lite angående filmerna som är nominerade i alla fall och foton från röda mattan och så småningom vet jag väl också vilka som vunnit vad. I år tycket jag att det fanns många väldigt stiliga klänningar. Inget sådant där kaos spektakel som det ibland kan vara. I och för sig så har jag inte sett allting men nog brukar ju katastroferna också hamna på bild, så jag skulle väl ha sett katastroferna vid det här laget. Roligt skulle det ha varit att höra kommentatorernas och experternas kommentarer men kanske jag får det i efterhand också.

Efter jobbet var jag ganska pigg och bestämde mig för att springa dagens länk redan nu så att jag inte kan slöa till och tänka ikväll att jag hoppar över dagens motion. Jag sprang lite nya gamla vägar. Denna väg har jag inte sprungit sedan någon gång i somras och naturen var lika fin nu i vinterskrud som den var i somras med djur, vatten och grönt. Det går bara bättre och bättre att springa. Allt för fort går det fortfarande inte men det börjar sakta men säkert gå lite fortare. Få nu se bara vad slutresultatet gällande kilometer för denna månad kommer att bli. Det är inte säkert att det blir det efter strävade men denna månad kommer det åtminstone att bli mycket nära 100 kilometers strecket.

Men det återkommer jag med.
Nu blir det sängen. Ha en bra vecka. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar