fredag 7 december 2012

Så Jessica det bara kan vara!

Jag har nog sagt det förr och jag säger det igen. Jag är udda! Jag förstår inte riktigt mig själv alla gånger men oftast är mitt inre och säger så stark till mig hur jag ska göra... Rätt blir det inte alltid, men den känslan. Intuition kallas det väl. Så det kan vara svårt ibland då man känner av hela sin själ att nu borde jag göra så här och så finns det ingen möjlighet till att göra just så som man känner. Andra kanske inte känner på samma sätt eller deras intuition säger något annat! Svårt det här. Livet blir så krångligt av att jag ska ta det så allvarligt hela tiden.
Underligt hur man kan tro så starkt på vissa saker och sedan finns den känslan inte där hos andra. Ibland blir jag bara så trött på att vara jag och ibland kan jag inte göra annat än att skratta åt mig själv och ibland vill jag bara gråta.
Men tur så kan jag ändå se det komiska i livet för det mesta. Jag har aldrig gillat att man har roligt på andras bekostnad, visst har jag väl som alla människor skrattat åt andra i fel situationer men jag tycker egentligen att det är roligast då jag får skratta åt mig själv och då jag ser att andra skrattar med mig. Vad får mig så att skratta! Sådant som att jag snart i lite på en månad har bott i min nya lägenhet och först i går kväll hittade jag var man slänger sopor! Udda, ja jag vet men lite roligt i alla fall tycker jag!

Sedan är jag alltid också i sista minuten med det mesta! Irriterande ibland men man lär sig leva med det och jag brukar för det mesta hinna göra klart allting i alla fall! Tyvärr har jag inte riktigt haft den riktiga "Jessica göra klart saker känslan" så nu blir det mesta lite ogjort. Men vad kan man göra?
Inte mycket, endera får man acceptera eller så får man "ta sig i kragen" och göra något åt det man inte gillar!
Jag har alltid haft en massa drömmar om vad jag vill göra så om jag skulle ta också skärpa mig nu och bestämma mig för att göra en av alla dessa saker som jag vill göra! I och för sig har jag kanske börjat. Jag har flyttat utomlands och får så se andra synsätt och andra människor. Jag har börjat massagekurs som jag snart har avklarad men det finns så mycket mer jag vill och kan göra. Tills nästa år ska jag ha bestämt mig för vad nästa steg i min egen utveckling är.

Sedan ett moder Theresa citat.
Det är nästan lite kliché men jag kan riktigt tänka mig att hon sagt detta:

"Det är inte hur mycket vi arbetar som är det avgörande. Det är inte ens vad vi gör som är det viktigaste. Det avgörande är om vi gör det vi gör i kärlek."

Då återstår det bara att önska er alla en härlig helg! Jag kommer att ha en helg framför mig med mycket att göra men mer om det i ett senare skede.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar