måndag 31 december 2012

Sauna = Bastu

Igår kom den riktiga finskan fram inom mig. En arbetskompis bjöd mig på BASTU!
Och så skönt det var. Jag var ledig igår och tog mig till jobbet och då min kollega slutade jobbpasset så åkte vi iväg till Kumla.
I Kumla blev det sedan besök på ICA och inköp av kvällens mat, sedan fick jag en rundtur i Kumla och jag fick bland annat se den stora sevärdheten Kumla fängelset.

Väl hemma hos min kollega blev det sedan mys med gott att äta, bastu och lite hemma spa och sedan ännu mera mys med god mat och tv. Ja och så blev det ju så klart lite gott att dricka!
På tv kom det "Så ska det låta" och sedan en finlandssvensk film.

Idag på morgonen fick jag sedan mitt första gott nytt år medelande och så tyckte min arbetskompis att vi skulle ringa till jobbet och säga att vi var för bakfulla för att komma på jobb idag. Svaret av kollegan som tog samtalet blev: Jaha...
Och även om vi sedan sa att det bara var skoj så går nu snacket på jobbet att vi varit bakfulla idag...
Inte enkelt men "that´s life".

Gårdagen bjöd på en massa planer inför det nya året! Få se om och vad som verkligen kommer att bli av. Jag får väl möjligen om ett år sitta här och utvärdera det då gånga året, nu kommande året!

Nå ja! That´s that for now!
Ta vara på er i natt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar