måndag 19 augusti 2013

Ångest!

Konstaterade just med mina arbetskompisar att jag nu har endast 2 nätter kvar, sedan jobbar jag 6 pass utöver det och sedan är min tid på min nuvarande arbetsplats över och slut!
Jag blir så ledsen och ångestfylld av detta.
Jag gillar verkligen mina arbetskompisar och även om jag nu har några olika förslag på vad jag kan göra efter denna etapp i mitt liv så kommer jag först och främst att sakna denna etapp i mitt liv.
När jag flyttade till Örebro var det flera som sa till mig att bara jag får in foten så har jag nog ett jobb, så enkelt var det inte. Nu var det bevisat, tyvärr. Livet går inte alltid som man vill men det är nog någon mening med det som händer i alla fall. Livet för en vidare och det öppnas alltid nya dörrar och de gamla dörrarna behöver inte ändå stängas helt och hållet. Av denna etapp har jag lärt mig mycket om mig själv. Jag har insett många saker och framför allt har jag fått så många härliga nya vänner att lägga till alla de andra härliga vännerna jag har.
Tyvärr inser jag nog att vi inte kommer att ha kontakt lika ofta som nu då jag jobbat på samma arbetsplats. Det ser jag från tidigare erfarenheter men samtidigt är en vän alltid en vän och det är inte fast i hur ofta man träffas utan att då man träffas så känns det härligt och suveränt och som om man aldrig varit ifrån varandra.

Även om jag känner ångest så är jag nyfiket, pirrigt inställd på att framtiden än en gång medför stora förändringar. Det är livet och ven om livet för en vidare så betyder inte det att man glömmer de härliga skratten och minnena.
Och om minnet skulle svika så glömmer jag er ändå inte för skrattrynkorna kommer att hjälpa mig att komma ihåg alla skratten och hjärtat kommer ändå att kännas varmt och även om minnet kanske en dag inte kommer ihåg varför så vet hjärtat i alla fall att det finns en orsak till att hjärtat känns varmt och helt.


Här hade jag tänkt dela med mig en Lasse Berghagen sång som heter "Du vandrar som oftast allena".
En fin men sorgsen sång men jag kan inte hitta sången på youtube och jag är inte tillräckligt teknisk för att veta hur jag ska göra på något annat sätt och dessutom är jag trött för jag har jobbat i natt! Så nu kommer jag istället att dela den på facebook så om ni har facebook och är intresserade av vad det är för sång jag dillar om så kan ni alltid kolla upp den!
Det finns en viss risk att denna sång en dag kommer att spelas eller sjungas på min begravning också. Jag tycker den är fin och tänkvärd!

Ha det gott nu alla ni. Jag ska nu ta och lägga mig eftersom jag jobbat i natt. Jobba flitigt ni!
Något jag tycker är väldigt skönt efter en natts jobb är känslan att veta att man själv får får gå och lägga sig medan de flesta andra är uppe och tar hand om världen!
Det jag inte gillar med att gå och lägga mig är när det är soligt och fint och jag vet att jag kommer att sova bort en fin dag!

Ha det gott alla ni!
Jag GILLAR er alla!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar