onsdag 21 augusti 2013

Lista/ The List!

Med risk för att vara lite tråkig så såg jag denna lista på min kompis blogg, så nu kopierar jag dig Ingela för jag tyckte detta var lite rolig!
This list is copied from a friends blogg, but I´ve put in my own answers! ;)

1. Hur gammal är du? 28 år ung! Men själsligt är jag nog betydligt äldre...
1. How old are you? 28 years young! But my soul is much older!

2. Hur gammal känner du dig? Varierar väldigt mycket, oftast känner jag mig äldre än vad jag är...
2. How old do you feel? Changes with the mood, often I feel older then what I am...


3. Vad har du gjort i dag? Jobbade sista natten av fyra, försökte sova lite och lyckades så där. Har lagat min favoritmat maletköttsås och spagetti (i Sverige heter det eventuellt köttfärssås eller något dit åt!). Jag har också varit på en promenad och annars bara njutit av dagen!
3. What have you done today? Got of work this morning, fourth night out of four, tried to sleep some and then I made my favorite food and went for a walk! I´ve just enjoied the day!

4. Vilken film såg du senast? Ååå, jag har sett många filmer på sistone men jag var faktiskt på bio för någon kväll sedan och då såg jag Red2 och jag älskade den! Helen Mirren, Bruce Willis och en massa andra härliga skådespelare!
4. Which is the last movie you saw? Red2 and I loved it! Great actors and actresses!


5. Vem ringde du senast? Oj, Birgitta Olsson, tror jag att det var men jag fick inget svar ;), så vem jag talade senast med i telefon... Hmm, ja jag tror det var Heidi. Kram till dig!
5. Whom did you last call? My coworker Birgitta who did not answer so the last one I talked to was my friend Heidi.
 
6. Är du besatt av någonting? JA, jag har mina udda sidor som jag mer eller mindre är besatt av men inte mer än att det går att styra och min besatthet tar inte över mitt liv i alla fall. Men JA, jag kan bli besatt av allt och inget!
6. Any obsessions? Yes, many everything and anything but my obsessions don´t take over my life.

7. Är du rädd för blod? Nej, och tur är väl det för annars skulle jag inte kunna jobba med det jag gör!
7. Scared of blood? No, I´m a Vampire... Hahaha... no but good enough that I´m not scared because otherwise I´d have to have an other job!

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hmm... detta ska ni nu läsa på rätt sätt... Hemma hos min vän sittande på sängen. hahaha... saken är den att jag är blom-, fågel-, lägenhets- och "barnvakt" medan min vän är borta denna veckan!
8. Describe the place where you are right now? In my friends house, sitting on her bed. This might need an explanation. My friend is not at home and I´m taking care of her birds, flowers and her son! :)


9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu)? Ja, jag tror det i alla fall... få se nu! Paavo Lipponen, Anneli Jäätenmäki, Matti Vanhanen, Katainen. Nej det här är ju bedrövligt och det värsta är att jag tror att jag klarar av 5 svenska statsministrar. Göran Persson, Reinfelt, Olof Palme, Tage Erlander. Nej, jag stannar på 4 på både svenska och finska statsministrar men plussar jag ihop svenska och finska statsministrar så har jag ju åtta stycken och då klarar jag det!
9. Name five prime ministers. I couldn´t, I got 4 prime ministers in Finland and 4 in Sweden but together they are 8 and then I make it!

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Ja! Fast bara för att kolla hur ett namn stavades, inte för att fylla på med statsministrar jag inte kunde komma på!
10. Did you google the answers to the last question? Yes, but only to check how to spell a name, not to get more names.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Oj, väldigt varierande. Jag har ingen direkt favoritfärg utan har lite av allt!
11. What colour is your wardrobe? A little of everything! No special colour!

12. När vaknade du i dag? Hmm, när vaknade jag idag? Just idag borde denna fråga lyda när somnade du idag! Jag jobbade natten och var hemma lite före 8 på morgonen och sov från och till fram till 13.50 då jag slutligen steg upp.
12. When did you wake up today? I worked nightshift and got to bed at around 8 this morning and I got up at 13.50.

13. Vilken är din favorithögtid? Ingen och alla!
13. Favourite feast? non and everyone!
 
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Den plats var jag helst av allt skulle vilja vara just nu är inte ett alternativ och därför måste jag säga att jag är nöjd med var jag är just nu. Jag har härliga människor runt omkring mig och jag är ok med vem jag är och vart jag är på väg. Nya utmaningar väntar! Sedan kan jag ju säga att i en drömvärld skulle jag gärna ha alla människor som betyder något för mig betydligt mycket närmare och inte så utspridda. Men världen är inte perfekt...
14. Where in the world would you want to be right now? The place where I´d want to be is not an option so I have to say that I´m content whit being where I am right now. Right now I know who I am and where I´m going. In a dreamworld I wish I could have all lovely people I know closer to me, but this world is not perfect!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kan inte komma på något.
15. Name a place where you´ve been but never want to go back to? I can´t remember a place I wouldn´t want to go back to!

16. Hur vill du tillbringa din pension? Oj, det är så långt fram om jag någonsin alls får pension och om jag alls lever då mera. Men jag antar att jag skulle vara nöjd med var som helst och hur som helst så länge jag har härliga människor runt omkring mig.
16. How do you want to spend your pension? That´s so far away, so if I ever get a pension i guess I be happy with where ever as long as I have a lot of friends around.

17. Vad lyssnar du på just nu? Spotify, låten som spelas just nu är Kaija Koo "Minä uskon."
17. What are you listening to right now? Spotify, finnish singer Kaija Koo (songs name translated to english "I believe")

Minä uskon, Kaija Koo!


18. Har du någon gång brutit ett ben?Nja, har nog haft åtminstone en spricka i vänster tumme och även i yttersta benet på höger fot, det ben var lilltån är följande del! (nu börjar jag bli trött... vilka förklaringar hahaha...)
18. Ever broken a bone? Not broken but I´ve had a fracture in my left thumb and a fracture in a small bone on my right foot.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Det här känns fånigt men egentligen klarar jag mig utan det mesta. Jag är urdålig på att ha något hemma. Men vad jag tycker är bra att ha hemma är en flaska vitt, en flaska rött, te, frukt och något att värma då man blir hungrig.
19. Five things you need in your pantry/fridge? Nothing realy, but it´s always nice to have a bottle of white, a bottle of red, tea, some fruit and something to eat (food).

20. Vem är din favoritkändis? Det självklara svaret är väl Tina Turner men det finns också flera andra favoriter men Tina Turner får det vara för nu.
20. Favourite famous person? Many but the one I´m known for is Tina Turner!

21. Vad är du på för humör just nu? Lite melankolisk, men ganska nöjd egentligen.Väldigt motsägelsefullt men det är jag det!
21. Your mood right now? Melancholic but still content!
 
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien och Afrika.
22. Continents you´ve been to? Europe, Asia and Africa.

23. Snarkar du? Om jag är riktigt trött så har jag fått höra att jag snarkar, men annars tror jag inte det.
23. Do you snore? I think, yes, if I´m really tired but otherwise I don´t think I snore.

Nu orkar jag inte mera så nu blir det sängdags. God natt... Jag fortsätter imorgon! Kram
Now I´m to tired, I´ll continue tomorrow... Good night! Love and hugs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar