fredag 23 augusti 2013

Listan, sista delen/ The list, last part

48. Är du blyg? Nja, inte skulle jag säga blyg... men självförtroendet kan ibland tryta så att man inte riktigt vågar det man borde... men det är väl inte att vara blyg.
48. Are you shy? Wouldn´t say so but my self- confidence can be a little down sometime and then you might not dare to do everything I normaly have no problem to do... but that´s not being shy, is it...

49. När flög du senast? 5 augusti, från Helsingfors till Stockholm.
49. Last time you flew? 5th of August, from Helsinki Finland to Stockholm Sweden.

50. Har du något tatuering? Nej, men har nog planer på att skaffa någon, om inte annars så för att min bror har många och han påstår att jag inte skulle klara av smärtan... så bara för att överbevisa honom så...
50. Any tatoos? No, not so far... but I will have one some day just to prove my brother that I´m not afraid of the pain! ;)

51. Har du varit med om en bilolycka? Nja, vet inte vad jag ska säga...Har nog någon gång kanat ur då det varit halt!
51. Have you ever been in a car accident? Not really, but have had a slide of the road in the winters.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Inom mig finns det nog mycket som inte ens jag vet och förstår men annars tror jag nog att även om det inte finns en människa som känner till allt om mig så finns det många som känner till en del och lägger man ihop denna en del så kanske det blir en helhet till slut.
52. Anything you´re keeping deep inside of you and that nobady knows about? Probably a lot, things I don´t know about myself either. But I guess if I put together everything everyone konws about me, we get a complete picture of me!

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Jag gillar att springa även om jag är fruktansvärt långsam, annars gillar jag allt med boll och lagsporter speciellt handboll.
53. Favourite practice form? Running and Handboll (olympic).

54. Har du några husdjur? Nej inte i nuläge men hade en katt tills för cirka två år sedan.
54. Any pets? No.

55. Vill du gifta dig? Om den rätt kommer min väg så jo men giftermålet i sig är inte det viktigaste. Jag tror att viktigare är att man hittar någon man vill leva med och då spelar det ingen roll om man är gift eller inte!
55. Do you want to get married? Maybe if the right guy comes along.

56. Var växte du upp? Ekenäs, Finland.
56. Where did you grow up? Ekenäs, Finland.

57. Har du någon gång ringt polisen? Nja, skulle väl inte tro det. Ja eventuellt inom jobbet då.
57. Have you ever called the police? Yes, in my work!

58. Vilka är dina största svagheter? hmmm... envis, hård och till och med elak då den sidan luras fram hos mig... ibland kan jag till och med bli hämndlysten... Jag är rädd för mina mörka sidor men jag jobbar på att minska dessa dåliga sidor av mig själv!
58. Your weaknesses? I´m stubborn, harsh and crule and sometimes even mean... sometimes I´m vindictive, but I´m working on my dark sides and hope they get less and less.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? hmmm... kärt barn har många namn, nej men utan att skämta så det smeknamn jag mest blir kallad är väl Jessi men sedan har jag även kallats namn som Mannis och Nollan.
59. Any nicknames? Jessi, Mannis and Nollan. Jessi mostly!

60. Vad ska du göra imorrn? Surprise, jag ska jobba!
60. What will you do tomorrow? Work!

61. Vad har du i din väska? Allt och inget. Jag har en riktig Muminmammas väska, dock kan understrykas att jag inte har samma ordning i min väska som Muminmamma!
61. What can be found in your purse? Everything and nothing! My bag is just like "Moominmamman´s"

this is "Moominmamman"
And you can see her purse... It´s not big but you can find anything in it!


62. Vad shoppar du helst? Kläder och böcker. Gåvor med tanke bakom är också roligt. Jag menar då man köper något och tänker på en viss person och sedan när personen får gåvan så passar den perfekt!
62. What do you like to shop? Clothes and books and gifts that are just right for just that person!

63. Favoritdesigner/märke? Ingen speciell.
63. Favourite designer/brand? No special.

64. Bästa plagg/accessoar i garderoben? Usch, vad jag är tråkig men här får jag nog också svara inget speciellt eller beroende på humör kan också vara en bra beskrivning. Jag har dock mycket som jag verkligen gillar!
64. Best thing in your wardrobe? I know I´m booring but the answer would be nothing special. I like the stuff I have...

65. Vilken är din favoritparfym? Någon fräsch, inte för starkt doftande och inte för söt!
65. Favourite parfume? Something fresh, not to heavy or to sweet.

66. String, boxer eller vanliga trosor? Vanliga trosor.
66. What kind of underwear, string, bowers or ordinary underwear? Ordinary!

67. Vad sover du i? Oftast nattlinne eller pyjamas.
67. What do you wear in bed? A nightie or a pyjamas, a dotty, striped one is my favourite! ;)

68. Går du på någon diet? Nej, jag tror inte på dieter. Jag försöker hålla mig från sötsaker alltid nu och då och cirka 2 gånger/år fastar jag med en Citrondryck.
68. Any diets right now? No, don´t believe in diets. I try to stay away from sweet things and about 2 times a year I try to fast cause I think it´s good for me!

69. Nämn tre maträtter du äter ofta? Pasta med köttfärssås, sallad av något slag och någon färdig mat.
69. 3 dishes you eat often? Pasta and mincemeat sauce, sallad and fast food of some kind.

70. Vad dricker du till vardags? Vatten och eller bubbelvatten men så blir det nog också en del annat drucket... cola ibland och vin ibland.
70. What do you normaly drink? Water, sparkling or normal! Sometimes coca- cola and sometimes wine!

71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? Vin.
71. Favourite alcoholic drink? Wine.

72. Lugn hemmakväll eller party all night long? Jag skulle nog säga att nu för tiden blir det mera lugna hemmakvällar men ett och annat party skulle nog inte sitta fel det heller.
72. An evening at home or party all night long? I think I´m more of an evening at home sort of girl but every now and then I like partys as well.

73. Tycker du om att fika? Ja, varför inte men jag brukar köra "ska vi ta en kaffe". Fika är så "svenskt"! ;)
73. Do you like going for a cup of coffee? Yes, I do!

74. Vilka tidningar brukar du läsa? Å, jag är dålig på tidningar men läser lite av allt då som då men inget regelbundet.
 74. Which newspapers do you read? No one special.

75. Favoritprogram på TV? Å, jag älskar tv och en massa olika program. Jag ser på allt och inget men älskar Sex in the city, As time goes by och en massa annat. Vad jag inte gillar är alla dessa dokusåpor!
75. Favourite program on tv? I love so much on tv, all kinds of different series like Sex in the city and As time goes by. I don´t like dokusoaps.
 
76. Vilka bloggar läser du? Jag är lite dålig på bloggar men läsar då som då Plinges vardag.
76. Which bloggs do you read? Don´t read that many bloggs, now and then I read my friends blogg "Plinges vardag".

77. Hur skulle du beskriva ditt hem? Litet, mysigt och relativt stökigt!
77. Describe your home? Small, cosy and relatively messy!

78. Pedant eller slarver? Pedant... nå ja ja.. jag får nog erkänna att jag är en riktigt slarver men jag vet för det mesta var jag har allt och på jobbet är jag nog mera pedant än en slarver... Jag blir så irriterad då folk inte plockar efter sig och lämnar än det ena och än det andra efter sig!
78. Stiff or slouch? Stiff... no not me! I´m more of a slouch. But at work I´m not a Slouch there I´m more of a stiff one!

79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? Vanligt kaffe är det som gäller för mig.
79. Do you drink coffee? Yes, just plane normal coffee!

80. Tråkigaste hushållssysslan? Vet inte om jag tycker att något är för tråkigt. Det är bara det att allt blir gjort allt för sällan.
 80. Most booring housework? Don´t think anything is booring but I just do it too seldom.

81. Hur ofta städar du? Allt för sällan. Jag har ingen exakt koll!
81. How often do you clean your house? Don´t know but what I know is that it´s not often enough!

82. Leva nu, längta eller minnas? Man borde ju definitivt leva nu men ibland blir det lite svårt och man trasslar bort sig i framtiden man inget vet om eller till förfluten tid som bara är minnen. Jag försöker hela tiden bli bättre på att leva i nuet!
82. Live now, long for the future or live for the memories? Of course you should live for now, you never know what the future brings... but a little dreaming is not to bad and good memories are good for the heart and soul!

83. Något du aldrig skulle klä dig i? Man ska väl aldrig säga aldrig till något men nog finns det en hel del jag tror att jag aldrig skulle klä på mig. Hel rosa är definitivt inget för mig!
83. Something you never would wear? Nothing special but not PINK!

84. Vad skulle du vilja ha mer tid till? Egentligen har jag just nu ganska bra med tid det gäller bara att se till att använda den rätt.
84. What would you like to have moore time for? Nothing really, right now I think I´ve got the time I need. I just need to use it right!


85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Springer eller promenerar. Skriva dagbok är ganska ok det med och ta ett glas vin är avslappnande. Det som också fungerar är att prata med någon härlig människa som orkar lyssna, efter en stunds diskussion är nog huvudet rensat och man mår mycket bättre!
85. What do you do to clear you head and get extra energi? Run or take a walk! Write of my thoughts in my notebook, have a glass of wine. Something else that works as well is talking to people you like is also relaxing.

86. Drömresemål? Ååå, det finns så många ställen jag skulle vilja åka till och som jag också en dag kommer att åka till. Alla ställen tillsammans med någon man gillar är ett drömresemål för mig! Det närmsta året nu så är mina drömresemål Italien och Thailand och så får vi sedan se vart det bär av efter det. Irland är ju också alltid ett drömresemål!
86. The travel of your dreams? Right now Italy an Thailand! Otherwise I´d say anywhere in the world just as long as the company is right!

87. Vilket är ditt drömyrke? Jag är ju galen och här finns många olika val också. Jag älskar barnmorskeyrket och det är nog det jag vill göra men sedan skulle det kunna vara roligt att pröva på skådespelerska eller något annat mera kreativt yrke.
87. Which is your dream profession? I lovemy midwifery job but I´d also love acting and other creative jobs.

88. Framtidsdrömmar? Visst finns det ju drömmar inför framtiden men livet blir sällan som man drömmer så jag försöker ta dagen som den kommer. Var och hur min framtid kommer att se ut har jag ingen aning om men jag hoppas bara att jag får spendera min framtid med människor jag gillar och som är bra för mig.
88. Dreams for the future? Of course there are dreams for the future but dreams doesn´t turn out right that often and that´s way I try to take every day as it comes and just hope I get to spend time whit people I like and that are good for me.

89. Vilket blir ditt nästa köp? Ingen aning... antar att det idag blir att handla god frukost tills imorgon och så blir det säkert någon god mat på jobbet... Men om det ska vara någon sak så tror jag att det nästa jag kommer att köpa endera är ett par tågbiljetter eller ett par flygbiljetter!
89. Next buy? Don´t know, might be breakfast for tomorrow or something nice to eat tonight. But if it should be a thing then I guess it will be a train ticket or a plane ticket!

90. Hur kommer du spendera semestern? Går allt som jag planerar så kommer det att bli en lång semester och förhoppningsvis en bra en, men mer än så vill jag inte säga i nuläge!
90. How will you spend your holiday? Hopefully it will be a long holiday and hopefully a good one, if everything goes as planed!More I don´t want to say right now!


Något lite att tänka på till sist. Ett fint ordspråk tycker jag!
Something to think about. A beautiful saying, I think!

 When I find this place I´ll know I´m home!
I mean, when I find the place that makes me feel the way I feel when I watch this picture!
Then the place might change whit time!

Hope you have a nice day and a nice time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar