fredag 2 augusti 2013

Tina Turner

Det är roligt hur vissa saker i ens liv bara kan få en på gott humör. Man hör en sång, ser en bild eller också tänker man på någon.

Om jag skulle fråga så gott som alla jag känner så finns det en fråga de flesta skulle svara samma på och det är:
Vilken artist tänker du på då du tänker på mig?

Jag tror att svaret som de flesta av er tänkte är: Tina Turner.

Det var bra då jag berättade för en kompis att jag skulle åka iväg till Luxemburg här förra veckan så fick jag kommentaren: Varför Luxemburg då Tina Turner gifter sig i Schweiz?

Och det var faktiskt så att jag dagen efter Tina Turners bröllop flög till Luxemburg och för att komma till Luxemburg så fick jag ta bussen från Örebro till Oslo och från Oslo flyget till Zurich och därifrån vidare till Luxemburg.
I samband med att jag var i Zurich tänkte jag faktiskt tanken: Varför måste jag jobba i helgen? Jag kunde lika väl ha åkt en dag tidigare och varit i Zurich på Tina Turners bröllopsdag.

Sedan i Luxemburg så kom jag över en tidning med en artikel om Tina Turners bröllop och jag sände ett text till min kompis om att jag just då läste om bröllopet och lite senare den dagen får jag ett text tillbaka som säger: Hörde Tina Turner låt i shoppen och tänkte på dig.

Sedan idag så träffade jag denna kompis och vi lunchade tillsammans på ett riktigt trevligt ställe. På matstället så spelades det fina, eventuellt lite gamla och mer eller mindre klassiska låtar.

Min kompis säger: Tänk om de skulle spela Tina Turner här också?!

Och efter en stund så behöver jag bara höra två toner och jag vet att det är Simply The Best av Tina Turner.
Båda ler vi och för mig, den känslan av att höra Tina Turner. Den är suverän! Den att bli ihopkopplad med något.

Nå jag detta är kanske nattliga funderingar en allt för sen kväll och jag borde antagligen ligga och sova redan. Nej, inget antagligen! Jag borde ligga och sova redan för allt för länge sedan.

Men tar här nu ett glas vin och skriver flummel och egentligen så finns det hur mycket som helst som jag skulle kunna skriva om och som jag också kommer att skriva om. Allt detta som jag nu utlovar kan jag i alla fall säga att är grunden till detta flummiga inlägg just nu.

Jag känner mig just nu generös, på gott humör och som om jag är på rätt spår av mitt liv. Jag tar till vara denna känsla för det finns ingenting som garanterar att denna känsla finns här imorgon mera.

Skål på er alla! (Jag dricker ett glas vitt här)
För att jag kan och för att jag vill och fram för allt för att detta glas vita vin gör mig på gott humör. För minnena till goda ställen och jag dricker också detta glas vin för Tina Turner och hennes nyblivna man!

Ha det gott! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar