tisdag 15 oktober 2013

Höst/Autumn

Scroll down for english version.

I år har vi verkligen haft en fin höst. Det har varit riktigt soliga fina dagar, endast någon dag med lite regn men i och för sig så har väl hela detta år varit ganska så bra. Vintern var i och för sig väldigt isig och lite ombytlig gällande plus och minus grader (nu pratar jag då främst om hur det varit här i Örebro). De korta stunderna jag var hemma i Ekenäs var det ordentlig vinter dock.
Våren, kommer jag ihåg som en fin vår. Jag vill minnas att värmen kom så dr passligt och att jag verkligen njöt av att se knoppar slå ut och det samma löven på träden slå ut. Sen har vi sommaren, den tycker jag inte heller att jag kan klaga på. Inte en extremt varm sommar men ändå varm nog med soligt fint väder och nu har vi hösten här. Lite regn, lite blåst och det blir tidigt mörkt på kvällarna men det har hittills varit många fina, soliga dagar.

Jag älskar alla olika årstider. Det påminner mig om olikheter här i livet. På hösten gillar jag de fina färgerna i träden, jag gillar höstblåsten, mörkret och tändaljus. Jag älskar de fina soliga dagarna samtidigt som luften är frisk och härlig, så där som den bara är på hösten och eventuellt på våren.

Nog pladdrat nu men jag har varit ute en del nu några dagar och fotat lite så nu ska ni få lite smakprov på hur fin hösten kan vara. (Dessutom håller jag också på med ett inlägg från en vandring jag och mina arbetskamrater gjorde i början av oktober (ni som har facebook har redan sätt foton från den vandringen men alla som läser min blogg har inte facebook!)


I really love all the different seasons. That´s the good thing whit geting to live in the Nordic countries. You get to experience Vinter, Spring, Summer and Autumn.
I love something about every season and what I love with Autumn is that the air is so fres, the days are sunny but still a little chilly. I love the windy days or nights, I love the darkness and the fact that that makes it possible to light candels.
Here are some pics from Örebro in the Autumn!

Fina höstblommor som jag fick av min arbetskompis, så nu pryder de mitt hem och har gjort det i snart en vecka!

A beautiful autumn day!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar